میامی قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد

شاهرود - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت : با توجه به ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف میامی ، این شهرستان باید به قطب گردشگری تبدیل شود .

امیر بینایی روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت زنان و خانواده در سالن جلسات شهید سیدکاظم موسوی فرمانداری میامی افزود : میامی به عنوان شهرستان کم برخوردار نیازمند عزم و اراده مسئوولان برای توسعه و عمران است.
  وی گفت : با مدیریت صحیح منابع و بکارگیری ظرفیت های فراوان  بخش های معدن ، صنعت ، کشاورزی و گردشگری شهرستان میامی ، آینده روشنی برای توسعه این منطقه وجود دارد. 
بینایی برساماندهی محله های قدیمی میامی تاکید کرد و اظهارداشت : بازسازی محله عمارت میامی باتوجه به وجود بافت قدیمی می تواند  گام موثری برای توسعه گردشگری باشد.
حجت الاسلام رضی پارسامنش رییس دادگستری میامی نیز دراین جلسه با بیان اینکه حفظ فرهنگ اسلامی و ایرانی و مقابله با آسیب های اجتماعی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است ،تصریح کرد : باید نسبت به حل معضلات اجتماعی تلاش کرد.
وی گفت : یکی از موضوعات مهم در حوزه اجتماعی پرونده های طلاق و خانواده‌های بدسرپرست در دادگاه‌هاست که کاهش آن ها  نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است .
پارسامنش با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی ضرورت دارد ، اظهار داشت : اشتغال باید اولویت کاری مسئوولان باشد .
رئیس دادگستری شهرستان میامی گفت :  زمانی که اقتصاد رونق یافته و ساماندهی شود، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی  در جامعه خواهیم بود.
پارسامنش ادامه داد : ازدواج های زودهنگام یکی از مشکلات اساسی در سطح روستاهاست ،  باید کارگاه‌های مشاوره در این باره تشکیل شده و خانواده ها را مشکلات این ازدواج ها آشنا کرد.

احمد ملایری فرماندار میامی نیز دراین جلسه گفت : آسیب‌های اجتماعی و امکانات مورد نیاز محله های قدیمی شناسایی شود.
وی افزود : ارائه پیشنهادات و نظرات مسئوولان  و کارشناسان برای رفع مشکلات محله های قدیمی ضرورت دارد.

شهرستان میامی چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری دارد، روستاهای عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین از جمله این روستاهای هدف گردشگری هستند. همچنین بزرگ‌ترین مجموعه کاروان سرا در ایران در این شهرستان قرار دارد.
وجود ۱۰ کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.

این شهرستان ۵۲ اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور دارد و واقع شدن آن در مسیر راه تهران - مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌کند.

شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزارتن در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها