محموله غذایی از کرمانشاه برای سیل‌زدگان ارسال شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اعزام محموله ۲۰ تنی موادغذایی برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

«فرزین معتمدی» دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: این محموله شامل مواد غذایی ضروری همچون روغن، برنج و حبوبات به وسیله یک دستگاه تریلی در حال ارسال به استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: این محموله شامل بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه است و می‌تواند نیاز هزار خانوار را تامین کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه آماده جمع آوری کمک های مردمی هستیم، گفت: در صورت نیاز و اعلام جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اقدام به جمع آوری کمک های مردمی خواهیم کرد و این موضوع را به اطلاع مردم می رسانیم.

معتمدی با بیان اینکه تاکنون درخواستی به منظور اعزام نیرو از کرمانشاه نشده است، گفت: آمادگی لازم به منظور اعزام نیروهای امدادی به منطقه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا از روز جمعه سبب طغیان رودخانه‌های محلی، جاری شدن سیلاب و قطع تعداد زیادی از راه‌های ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان شده است.

سیلاب در جنوب این استان ارتباط بیش‌ از ۵۰۰ روستا را قطع کرد که بخشی از این راه ها بازگشایی شده اند و کماکان ۳۵۰ تا ۴۰۰ روستا همچنان در محاصره سیل هستند.

براساس اعلام استاندار سیستان و بلوچستان در منطقه کنارک و زرآباد خسارت‌های زیادی وارد شده و ارتباط زمینی قطع است؛ در برخی قسمت‌ها پل‌ها خراب و ارتباطات جاده‌ای نیز قطع شده و تاکنون کمک‌رسانی با قایق‌ انجام می‌شده است، اما شرایط بگونه‌ای است که در برخی مناطق به علت شدت آب قایق‌ها نیز نمی‌توانند عبور کند.

«احمدعلی موهبتی» در گفت وگو با ایرنا، عنوان کرد: سر ریز آب در سد پیشین در بعضی از ساعات به سه هزار و ۵۰۰ میلیون متر مکعب در ثانیه و در سد زیردان به ۲ هزار متر مکعب در ثانیه رسیده و هم‌اینک همه‌ی آب در منطقه دشتیاری، پلان و باهوکلات آمده و روستاها در محاصره هستند و جاهایی که در محاصره سیل نیستند نیز راه‌های ارتباطی قطع است.

وی  تصریح کرد: منطقه کنارک و زرآباد زیرآب هستند و راه‌های دسترسی تا حدودی قطع شده و حتما باید بالگرد به اندازه کافی به این منطقه اعزام شود تا حداقل آذوقه را برای مردم ارسال کنیم.

اخبار مرتبط