فرماندار: روند توسعه جاده‌ای بیله‌سوار آغاز شده است

اردبیل - ایرنا- فرماندار بیله‌سوار مغان با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به بهبود وضعیت زیرساخت‌های این شهرستان مرزی دارد، گفت: روند توسعه جاده‌ای بیله‌سوار آعاز شده است.

حسن قبادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با پیگیری‌های انجام شده پروژه‌های راه‌سازی مختلفی در این شهرستان  اجرا می‌شود که بهره‌برداری از آنها موجب شتاب بیشتر شهرستان جهت تحقق برنامه‌های توسعه‌ای خواهد شد.

وی بیان‌کرد: پروژه چهارخطه کردن جاده  بیله‌سوار- سه‌راه گوگ تپه به طول ۷.۵ کیلومتر واقع در راه ترانزیتی بیله‌سوار- گرمی- رضی- اردبیل که اتصال دهنده ترانزیت کشور به جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز می‌باشد، از جمله این پروژه‌ها است.

به گفته وی، این پروژه هم‌اکنون در ۲ قطعه در حال اجرای عملیات خاکی بوده و در صورت حل مشکل تاسیسات واقع در مسیر تعریض، بقیه مسیر نیز آزاد و تحویل پیمانکار خواهد شد.

قبادی اضافه‌کرد: جاده بیله‌سوار-گرمی-رضی- اردبیل از سال گذشته دارای ردیف اعتبار ملی بوده و در این راستا، مطالعات مسیر چهارخطه کردن گرمی-سه‌راهی گوگ تپه به اتمام رسیده و با انتخاب پیمانکار توانمند، عملیات اجرایی این مسیر به طول تقریبی ۴۰ کیلومتر آغاز خواهد شد.

فرماندار بیله‌سوار همچنین گفت: جهت بهبود کیفیت آسفالت راه‌های اصلی شهرستان، لکه‌گیری به مساحت ۱۴ هزار متر مربع  و روکش آسفالت جاده بیله‌سوار-گرمی نیز به طول ۴.۵ کیلومتر توسط راهداری شهرستان انجام شده است.

او افزود: بهسازی باند رفت کمربندی بیله‌سوار به طول چهار  کیلومتر نیز از جمله پروژه‌های مهم راه‌سازی شهرستان می‌باشد که پس از عقد قرارداد اداره راهداری با پیمانکار، عملیات آن به زودی عملیاتی شده و تا خرداد ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

قبادی اظهارداشت: یکی از پروژه‌های راه روستایی اجرا شده در شهرستان بیله‌سوار بهسازی راه روستایی پر تردد عالشان- سیدآباد به طول ۲.۳ کیلومتر می‌باشد که علاوه بر لایه‌های روسازی، ۱۲ مورد آبرو بتنی در آن اجرا شده  و در سال آینده آسفالت‌ریزی خواهد شد.

به گفته او ، راه روستایی حاج‌عوض-علی خانکندی به طول ۲.۶ کیلومتر پس از اجرای زیرسازی آسفالت شده  و  اتصال روستاهای این شهرستان با پارس‌آباد را برقرار کرد.

او بیان‌کرد: راه روستایی گلی‌بلاغ با  توجه به مقصد گردشگری روستا مخصوصا برای کوهنوردی و پاراگلایدر در متطقه خروسلو از دیگر پروژه‌های روستایی به طول ۲ کیلومتر می‌باشد و ضرورت اجرای آن مورد تاکید است.

قبادی گفت: راه‌های روستایی گوردیگل به طول ۲ کیلومتر،  اللهوردی قشلاقی به طول ۲ کیلومتر و اسماعیل ایمانخان بطول یک کیلومتر از جمله پروژه‌های راه روستایی است که در سال‌ جاری اجرای آنها موجب توسعه روستاها و خوشحالی اهالی شهرستان شده است.

شهرستان بیله‌سوار در شمال  اردبیل واقع شده و با داشتن پایانه مرزی فعال، دروازه ورود به قفقاز محسوب و بدلیل اراضی حاصلخیز به عنوان انبار غله شمالغرب کشور محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha