۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 83633099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذخیره قطعی معادن آذربایجان‌غربی بیش از ۱.۱ میلیارد تن است

ارومیه- ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ذخیره قطعی معادن کشف شده در استان به بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن است که در صورت استفاده صحیح از آنها می‌توان تا سال‌های طولانی درآمد معدنی قابل توجه برای استان ایجاد کرد.

پریسا عابدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر میزان استخراج سالانه معادن آذربایجان‌غربی حدود ۱۶ میلیون تن برآورد شده که با این روند، معادن تا ده‌ها سال می‌توانند برای استان درآمدزا باشند.

وی اضافه کرد: توسعه واحدهای فرآوری معدنی در کنار معادن غنی آذربایجان‌غربی در دستور کار قرار گرفته تا محصولات معدنی با ارزش افزوده بسیار بیشتری وارد بازار شده و درآمد استانی افزایش یابد.

وی اظهار کرد: سه واحد فرآوری مواد معدنی در این استان از محل احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس و هفت واحد فرآوری نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و معدن‌کاران استان احداث می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۷۴ معدن فعال در آذربایجان‌غربی وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده روی آنها بیش از ۵۳ میلیارد ریال است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این واحدها برای پنج‌هزار و ۱۰۱ نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

عابدپور گفت: ۲۰۶ محدوده اکتشافی دارای پروانه و ۲۹ معدن دارای گواهینامه کشف در حال حاضر در این استان فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا، محدوده معادن آذربایجان‌غربی تحت پوشش سه زون از زون‌های بیست‌گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل «اشنویه - خوی»، «مریوان - مهاباد» و «شاهین‌دژ  ماهنشان» قرار گرفته است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha