۲۷ دی ۱۳۹۸، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 83635991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آذربایجان‌غربی ۸۸۰۰ تن از سیب شب عید کشور را تامین می‌کند

ارومیه- ایرنا- آذربایجان‌غربی به عنوان استان معین برای تأمین سیب مورد نیاز ۱۱ استان دیگر در شب عید انتخاب شده‌است و هشت هزار و ۸۰۰ تن از سیب مورد نیاز کشور را تعیین می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سیب مورد نیاز شب عید شهرستان‌های مختلف این استان نیز بر حسب جمعیت آنها و در بازه زمانی مشخص با قیمت یارانه‌ای توزیع خواهدشد.

«غلامرضا بابایی» به ذخیره سیب در سردخانه‌های استان و تلاش برای صادرات مازاد آن به کشورهای دیگر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها از جمله صنایع تبدیلی و سردخانه‌ای جهت درجه‌بندی و بسته‌بندی سیب در جهت کمک به افزایش صادرات این محصول ضروری است.

وی با اشاره به اینکه سیب مورد نیاز برای مصرف شب عید در این استان نیز ۸۰۰ تن است، بیان کرد: با توجه به ذخیره‌سازی مناسب، در خصوص تامین سیب و سایر کالاهای اساسی در استان هیچ‌گونه کمبود یا مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بیش از سه هزار تن برنج، یکهزار و ۲۵۰ تن روغن، یکهزار و ۲۸۰ تن شکر، ۲۸۴ تن گوشت، یکهزار و ۲۶۷ تن گوشت مرغ منجمد و ۱۶۴ هزار تن گندم در انبارهای این استان ذخیره شده‌است.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، باغداران استان امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی تولید کردند.

بهنام شهدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز طی روزهای اخیر به رایزنی‌های اقتصادی از طریق برخی از اتحادیه‌های بین‌المللی از جمله اتحادیه کشورهای اوراسیا برای صادرات سیب استان اشاره کرده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha