۲۸ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83638953
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جاری شدن سیل بحران جدید استرالیا 

۲۸ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳
کد خبر: 83638953
جاری شدن سیل بحران جدید استرالیا 

تهران- ایرنا- در حالیکه همچنان برخی از ایالت‌های استرالیا برای مهار آتش سوزی‌های ویرانگر تلاش می‌کنند، جاری شدن سیل در چند روز گذشته ایالت‌های ساحلی این کشور را با بحران جدید مواجه کرده است.  

به گزارش شبکه سی ان بی‌سی، باوجود آتش سوزی‌های ویرانگر، اکنون سیلاب‌های شدید در مناطق سواحلی استرالیا جاری شده است.  

بارش شدید باران شدید طی چند روز گذشته موجب به راه افتادن سیل در ایالت‌های ساحلی کوینزلند و نیو ساوت ولز شده و این مناطق را در شرایط بحرانی قرار داده است.  

جاده‌های اصلی ایالت کوینزلند مسدود شده‌اند و شرایط بد آب و هوایی باعث قطع برق بخش‌های از ایالت نیوساوت ولز شده است.  

اداره هواشناسی استرالیا در صفحه تویتر نوشت: انتظار می‌رود که در طول شب و نخستین ساعات صبح روز یکشنبه در بسیاری از مناطق دیگر بیش از ۱۰۰ میلی متر باران ببارد.  

اداره هواشناسی ایالت کوینزلند از رانندگان خواسته است که در جاده‌ها مراقب باشند و اگر سیلاب به آن جا رسیده خودروها را ترک کنند.      

کارشناسان هوا شناسی پیش بینی می کنند؛ بارش باران در روزهای آینده جنوب استرالیا را فرابگیرد و آتش سوزی‌های ایالت ویکتوریا را مهار و کنترل کند، جایی که آتش نشانان همچنان با شعله‌های آتش مواجه هستند.

با افزایش دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد در ایالت‌های مختلف استرالیا، آتش‌سوزی‌ که از دو ماه پیش در این کشور آغاز و از کنترل خارج شده‌ است.

در این آتش سوزی  که هنوز ادامه دارد ، صدها میلیون حیوان تلف شدهاند و  کارشناسان امیدوارند که بارش باران به مناطقی در شعله های آتش می سوزند، برسد و به کمک آتش نشانان بیاید.


آتش سوزی‌های بزرگ بیش از ۴ میلیون هکتار را نابود کرده و مقامات محلی ایالت های درگیر آتش سوزی اعلام کردند که هزاران خانه مسکونی تخریب ، هفت نفر ناپدید و شماری نیز جان باختند. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha