مکان جدید پایانه مسافربری سمنان احداث می‌شود

سمنان- ایرنا- رییس شورای شهر سمنان گفت: پایانه مسافربری شهر سمنان در مساحتی به وسعت ۱۰ هکتار در ورودی غربی شهر جانمایی شده است و مکان قبلی پایانه تبدیل به مجتمع فرهنگی گردشگری خواهد شد.

سیدمسعود سیادتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: پایانه اتوبوسرانی شهر سمنان سال ها در نزدیکی میدان امام حسین (ع) در محله ورودی زاوقان قرار داشت که از کیفیت و ظاهر لازم برای مجموعه مسافربری برخوردار نیست و مجموعه جدیدی در مجاورت ورودی غربی شهر سمنان ساخته و راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر پایانه اتوبوس‌های مسافربری، ایستگاه تاکسی‌های خارج شهری و پارکینگ ماشین‌های سنگین نیز به این محل انتقال داده می شود تا پایانه ای امن و در شان مرکز استان سمنان راه اندازی شود.

وی ادامه داد: محل فعلی پایانه مسافربری سمنان  که در نزدیکی استخر، باغ راه و آسیاب تاریخی زاوقان قرار دارد به این مجموعه های تاریخی و گردشگری پیوند خواهد خورد و المان و استخری نیز با هدف افزودن زیبایی این محل در راستای ظرفیت های گردشگری در حال ساخت است.

وی تاکید کرد: طرح های زیادی در دست بررسی است و اگر منابع مالی اجازه دهد می توان با سرعت و کیفیت بیشتر آنها را به بهره برداری رساند.

سیادتی گفت: گاراژ کلانتر سمنان نیز که نزدیک به نیم قرن پیش به عنوان پایانه مسافربری در جنوب شرقی شهر مورد استفاده قرار می گرفت توسط شهرداری خریداری شده است و به مانند پایانه مسافری کنونی سمنان به یکی دیگر گذرهای فرهنگی تاریخی شهر سمنان متصل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:  با توجه به قرار گرفتن گاراژ کلانتر در بافت قدیم شهر و نزدیکی  آن به بازار سمنان، این ساختمان می تواند به عنوان عمارت میانی در این گذر به یک ظرفیت مناسب در راستای گردشگری شهر سمنان تبدیل شود.

اخبار مرتبط