۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83641545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اردوغان: ترکیه تاکنون نیروی نظامی به لیبی اعزام نکرده است

تهران-ایرنا- «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه روز دوشنبه در سخنانی گفت: ترکیه تاکنون نیروی نظامی به لیبی نفرستاده بلکه تنها مستشار و مربی به این کشور اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان در جمع خبرنگاران و بعد از بازگشت از اجلاس برلین در لیبی افزود: پایه و اساسی برای آتش بس در لیبی ایجاد شده است.

رییس جمهوری ترکیه تصریح کرد: اقدامات ما درباره لیبی، توازنی در روند سیاسی ایجاد کرده و ما از این روند در میدان و پای میز مذاکره، حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه عدم امضای توافق آتش بس از سوی ژنرال «خلیفه حفتر»، معانی مختلفی دارد، ابراز امیدواری کرد که کنفرانس برلین نتایج خوبی داشته باشد.

رییس جمهوری ترکیه افزود: در صورت پایبندی به توافق آتش بس در لیبی، زمینه برای راه حل سیاسی در این کشور فراهم خواهد شد. 

اردوغان همچنین گفت، ترکیه مخالف است که اتحادیه اروپا به جای سازمان ملل به عنوان هماهنگ کننده روند صلح در لیبی، نقشی ایفا کند.

این در حالی است که  رییس جمهوری ترکیه در حاشیه اجلاس برلین گفته بود: برای اجرای روند سیاسی و سایر مراحل در لیبی، ابتدا باید رویکرد تهاجمی حفتر پایان یابد.

آلمان دیروز (یکشنبه) میزبان کنفرانسی درباره لیبی در برلین بود. طرف‌های درگیر در لیبی، شماری از کشورهای منطقه‌ای، اعضای دائم شورای امنیت، آلمان، ترکیه، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا در این کنفرانس شرکت کردند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور روی داد، ‌ با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به روست و به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha