داریوش صفاری روز چهار شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بدون اعلام جزئیات آمارها، اظهار داشت: نان، میوه و سبزی، گوشت قرمز، مرغ، پوشاک، رستوران و خدمات خودرویی به ترتیب بیشترین میزان شکایت های ارجاع شده به این نهاد را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان آذر سال جاری سه هزار و ۶۱۸ شکایت از بازار و اصناف به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که پس از بررسی، تخلف ۲ هزار و ۳۸۲ صنف اثبات شد.
صفاری گفت: تخلف ۸۹۴ فقره محرز نشد و ۳۴۲ شکایت هم با کدخدامنشی منجر به رضایت شاکی شد.
سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان یادآوری کرد: یک هزار و ۹۸۳ فقره از شکایت های یادشده مربوط به نارضایتی مصرف کنندگان از کالا و یک هزار و ۶۳۵ مورد در بخش خدمات است.
به گفته وی شکایت های مردمی بی درنگ پیگیری می شود اما برخی از آنها نیازمند کارشناسی و تحقیقات بیشتری است و همین موضوع روند رسیدگی را طولانی می کند.
سامانه ۱۲۴ سریعترین راه ارتباطی مردم برای اعلام نارضایتی و شکایت از کمی و کیفی کالا و خدمات است.
نظر شما