به گزارش پایگاه اینترنتی «انگجت»، تغییراتی که هفته گذشته گوگل در نسخه دسکتاپ موتور جستجوی خود اعمال کرد، با انتقاد کاربران روبهرو شد. این تغییرات نسبتاً جزئی بود و به موجب آن فاوآیکن (Favicon) شرکتها در کنار پیشنمایش لینک آنها نمایش داده میشد. فاوآیکن آیکن کوچکی است که معمولا در گوشه نوار آدرس، کنار نشانیهای وب نمایش داده میشود که میتواند معرف لوگوی آن پایگاه یا محتویات صفحه موردنظر باشد.
منتقدین معتقدند که این تغییرات باعث بینظمی و بهم ریختگی رابط کاربری ساده و مرتب موتور جستجوی گوگل شده و تشخیص تبلیغات را از نتایج جستجو دشوار کرد. حال گوگل ظاهرا از این تغییرات عقبنشینی کرده است؛ این شرکت در توییتی اعلام کرد که قصد دارد «موقعیتهای جدیدی را برای قرار دادن فاوآیکنها امتحان کند». گوگل میگوید طی هفتههای آتی، به آزمایش تغییرات ادامه میدهد. کاربران نسخه دسکتاپ گوگل در این مدت فاوآیکنها را در موقعیتهای مختلفی از صفحه نمایش نتایج مشاهده خواهند کرد. هنوز روشن نیست که گوگل چگونه میخواهد فاوآیکنها را از تبلیغات متمایز کند.
گوگل سال گذشته فاوآیکنها را به نسخه موبایل موتور جستجوی خود اضافه کرد. هدف از این کار برجسته کردن منبع اطلاعات بود. به گفته گوگل این تغییرات در میان کاربران نسخه موبایل بازخورد خوبی داشت. این کمپانی میگوید آزمایشهای اولیه تغییرات برای نسخه دسکتاپ نیز مثبت بوده است، اما این شرکت «همیشه بازخوردهای کاربرانش را مدنظر قرار میدهد». در واقع این طور به نظر میرسد که نارضایتیهای کاربران از این تغییرات به گوش گوگل رسیده و این کمپانی به دنبال یافتن بهترین راه برای طراحی مجدد نسخه دسکتاپ موتور جستجوی خود است.
نظر شما