بنیاد حامیان از ایده‌پردازان برتر تقدیر می‌کند

تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران اعلام کرد: این بنیاد از ایده پردازان خوش فکر و فعال برای برگزاری هرچه بهتر چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تقدیر می‌کند.

شادی جمیلی امروز - شنبه - در نشستی که با حضور اعضای کمیته راهبری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار شد، افزود: پس از برگزاری سه دوره موفقیت آمیز این رویداد، برای نخستین بار در نظر داریم با استفاده از رویکرد اجتماعی، تعامل، همفکری و مشارکت جوانان، نخبگان و علاقمندان جشنواره، از نظرات و پیشنهادی ایده پردازان خوش فکر و خلاق در تدوین شیوه نامه برگزاری چهارمین دوره جشنواره بهره مند شویم.

وی ادامه داد: بر همین اساس دبیرخانه دائمی اقدام به برگزاری رویداد «ایده ۹۹/۹۹» کرده است. در این رویداد ایده پردازان، فرآیند پیشنهادی خود را برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره چهارم درخصوص انتخاب برگزیدگان، حمایت از برترین‌ها، تجاری سازی ایده‌های منتخب از ابتدای شکل‌گیری تا حصول اهداف جشنواره تدوین، طراحی و ارائه می دهند.

رییس دبیرخانه دائمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با تاکید بر اینکه شناسایی ایده‌ها و خلاقیت‌های جوانان اندیشمند و مستعد از جمله اهداف بنیاد جمیلی است، گفت: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با هدف حمایت از ایجاد کسب‌ وکارهای مبتنی بر فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت توسط بنیاد نیکوکاری جمیلی به صورت سالیانه برگزار می‌شود.

جمیلی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف اصلی و سیاست های عملکردی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری، ثروت آفرینی جوانان و تبدیل ایده به محصول است.  برهمین اساس امسال تعدادی از برگزیدگان سه دوره این جشنواره در شتابدهنده معدنی گروه صنعتی معدنی زرین با عنوان شتابدهنده ماینتک در محل برج فناور دانشگاه امیرکبیر مستقر شدند. این برگزیدگان با حمایت‌های ادامه دار جشنواره می‌توانند مسیر تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی ایده خود را موثرتر دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت و توسعه کسب و کارهای نوین جوانان کشوربا همکاری و حمایت معنوی ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد حامیان دانشگاه تهران و جمعی از دانشگاه‌های و مراکز علمی تراز اول از طریق جشنواره انجام می‌شود.

همچنین در این نشست قوام الدین زاهدی امیری دبیر علمی جشنواره در سخنانی در خصوص سه دوره پیشین جشنواره  اندیشمندان جوان گفت: در نخستین جشنواره که  آذرماه ۱۳۹۶ برگزار شده پس از اعلام فراخوان، ۵۰۰ ایده در سایت  جشنواره ثبت نام کردند که  این تعداد ۱۷ ایده انتخاب شدند.

وی گفت: در نخستین جشنواره به ۳ ایده قابلیت تجاری سازی به ترتیب، ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال کمک هزینه(گرنت) اهدا شد.

دبیر علمی این جشنواره در خصوص جشنواره دوم نیز گفت: در این جشنواره نیز ۶۳۷ ایده ثبت نام کردند و تعداد ۴۵ ایده پذیرش شد که در نهایت به ۱۰ تیم جوایز نقدی اهدا شد و  ۶ تیم پژوهشی نیز گرنت ۲۵۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

زاهدی امیری خاطرنشان کرد: در جشنواره سوم امتیاز استقرار به ایده های برتر در پارک علم و فناوری و حمایت مالی اعطا شد که در مجموع ۳ جشنواره حدود ۲ هزار ایده در سایت جشنواره ثبت نام کردند. البته در مجموع ۳ جشنواره نیز ۶ ایده در نهایت به محصول رسیده و وارد بازار کار شدند.

در پایان این مراسم از نورالدین بختیاری نخبه علمی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و  مریم بحرینی چهره شاخص کارآفرین، پژوهشگر برتر کشور و عضو هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) قم با اهدا لوح تقدیر شد.

پیش از این به این دو نخبه علاوه بر تندیس جشنواره اعتبار پژوهشی ۱۰۰ میلیون ریالی اهدا شده بود.

طرح های ارسالی به صورت انفرادی، تیمی و شرکت، از طریق سامانه www.idea۹۹۹۹.ysf-persia.com دریافت و آخرین مهلت ارسال ایده‌ها ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ است و به نفرات برتر اول تا سوم به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می شود.

به گزارش ایرنا، بنیاد حامیان دانشگاه تهران از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد، از دی ماه ۱۳۹۵ این بنیاد به صورت رسمی ثبت شد و با تلاش های بسیار توانسته تعداد خیرین را از ۲۰ به ۳۰۰، ۶۰۰ و در نهایت بیش از ۱۳۰۰ نفر گسترش دهد.

یک هزار و ۶۴۲ دانشجو سال گذشته از سوی بنیاد حامیان دانشگاه تهران بورسیه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha