خیران دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان ۲۰ واحد مسکونی برای سیلزدگان می‌سازند

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: خیران نیک اندیش دانشگاه فرهنگیان استان ۲۰ باب واحد مسکونی را برای سیلزدگان می‌سازند.

منصور نیک‌پناه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقرر شده این منازل در زیربنای ۵۰ مترمربع ساخته و تحویل سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان شود.

وی گفت: اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان با توجه به شدت آسیب‌های وارده به سیلزدگان تاکنون اقدام به ارسال دو محموله کمک‌های معیشتی و امدادی به این مناطق کرده‌اند.

 رییس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به دلیل شدت سیل و بارندگی‌های اخیر جمع زیادی از مردم جنوب استان بی سرپناه شده‌اند که کمک‌های مردمی در کنار دستگاه‌های اجرایی می‌تواند مرهمی بر درد این بزرگواران باشد.

به گزارش ایرنا بارندگی‌های سیل آسا در جنوب سیستان و بلوچستان تا کنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف منطقه وارد کرده است.

 سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به بخش راه ۲۹ درصد، مسکن ۲۵ درصد، کشاورزی ۲۳ درصد، شهرداری ۱۰ درصد، آب و فاضلاب هفت درصد و به سایر بخش‌ها درصد کمی خسارت وارد کرده است که

 ۶۷۸ تیم امدادی، عملیاتی، جهادی، اورژانس و مردمی در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت داشته‌اند.

 بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است که منجر به افزایش ۱۹۹ درصدی حجم آب پشت سدها استان شده است.

۱۴شهرستان سیستان و بلوچستان در حوزه بحرانی سیل قرار داشت و هزار و ۵۴۲ روستا نیز تحت تاثیر این سیلاب بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha