آیین‌نامه کمک هزینه دانشجویان قاری و حافظ قرآن بازنگری می‌شود

تهران - ایرنا - شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کرد که آیین نامه کمک هزینه شهریه دانشجویان حافظ و قاری قرآن مورد بازنگری قرارگیرد.

جلسه صد و هفتم مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی عصر یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حمید محمدی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

  پیشنهاد اصلاحی آیین‌نامه کمک هزینه شهریه دانشجویی به حافظان و قاریان قرآن کریم در دستور کار این جلسه بود.

اصلاحات پیشنهاد شده در این آیین‌نامه شامل نگاه ویژه به دانشجویان گروه پزشکی بود چرا که آنها نسبت به سایر رشته ها هزینه بیشتری پرداخت می کنند، حذف سقف شهریه در ترم‌های پایان‌نامه و افزایش آن از دیگر پیشنهادهای مطرح شده برای دانشجویان قاری و حافظ قرآن بود.
همچنین با موافقت اعضا، آیین‌نامه فعلی مورد بازنگری قرار می گیرد. با این وجود مقرر شد تا زمان بررسی این آیین نامه، کمک ‌هزینه دانشجویان گروه‌های پزشکی و دانشجویانی که در پردیس‌ها تحصیل می‌کنند، ۲ برابر سقف در نظر گرفته شده در آیین‌نامه لحاظ شود.
در ادامه جلسه امروز شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گزارشی با عنوان کارنمای اجرای تصمیمات و مصوبات جلسات گذشته ارائه شد و ‌پیگیری‌های مصوبات جلسات گذشته به اطلاع اعضای جلسه رسید. بررسی و ارزیابی وضعیت استقرار ساختار دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور که در ۲ جلسه گذشته مطرح شده بود همچنان توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حال پیگیری است.
پیگیری بیمه فعالان قرآنی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که در این مورد، نامه‌ای توسط دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رییس مجلس شورای اسلامی ارسال و در آن سه پیشنهاد درباره بیمه فعالان قرآنی مطرح شده است.پیشنهاد افزودن بخش قرآنی به جشنواره‌های هنری فجر از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

مرحله نهایی این جشنواره یکشنبه ۱۳ بهمن ماه با حضور داوران و اختتامیه ۱۴ بهمن‌ماه
در همین حال به مناسبت آغاز جشنواره قرآن و حدیث جامعه ‌المصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی به ارائه گزارشی از بیست و پنجمین دوره این جشنواره پرداخت.
وی در این باره اظهار داشت: جشنواره قرآن و حدیث جامعةالمصطفی تا حدودی بین اهل قرآن مهجور واقع شد که بخشی از این مهجوریت به علت کم ‌کاری رسانه‌ها است و بخش دیگر هم به علت عملکرد ما برای معرفی جشنواره ارتباط دارد.
رفیعی خاطرنشان کرد: مرحله نهایی این جشنواره یکشنبه ۱۳ بهمن ماه با حضور داوران و اختتامیه ۱۴ بهمن‌ماه با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی برگزار خواهد شد.

عمده طلاب و دانشجویان در ایران و خارج از کشور دانشجوی رشته‌های قرآن و حدیثی هستند و در حال حاضر هشت هزار طلبه در سطوح حوزوی یا در مراکز دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.
به گفته رفیعی، بیش از ۷۰۰ متن مرتبط قرآنی و حدیثی به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه و در کشورهای مختلف منتشر شده است.
در بخش دیگری از این جلسه سه ساعته شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گزارش راهبردی موسسات مردمی قرآنی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
پیش از این، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) نامه‌ای برای حمایت بیشتر از موسسات قرآنی مردم نهاد به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارسال کرده بود که در این باره ضمن بررسی وضعیت موسسات یاد شده، مقرر شد برنامه جامع حمایت از موسسات قرآنی کشور طرحی تقدیم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha