۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83649705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقلیت سیاه‌پوستان؛ اکثریت بی‌خانمان‌های آمریکا

تهران-ایرنا- نتایج گزارش جدید وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا مربوط به سال 2019 نشان می دهد خانواده‌های سیاه پوست، با 52 درصد، اکثریت جامعه بی‌خانمان‌ها را در این کشور تشکیل می دهند.

روزنامه یو اس ای تودی گزارش داد: در گزارش سالانه جدید ارزیابی بی خانمانی این وزارتخانه که این هفته به کنگره آمریکا ارائه شد، آمده است: سیاه پوستان تقریبا نیمی از جمعیت بی خانمان را در آمریکا بوده اند هر چند که این قشر تنها ۱۳ درصد از جمعیت کلی آمریکا را تشکیل می دهند.  

بر اساس این  گزارش، تقریبا ۵۶۸ هزار نفر از مردم آمریکا تجربه یک شب بی خانمانی در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۹ داشته اند.

این رقم در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۵۵۳ هزار نفر بود که با الگوهای افزایش ۹ درصدی بی خانمانی از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی در آمریکا مطابقت دارد. در این دو سال اکثر افراد بی خانمان، ۴۰ درصد سیاه پوست بوده اند.

هر چند رقم کلی بی خانمانی در  آمریکا در بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی ۵ درصد کاهش دادشته است در سال ۲۰۱۹، ۵۲ درصد خانواده های بی خانمان سیاه پوست بوده اند. این ارقام تقریبا از سال ۲۰۱۸ بدون تغییر بوده است.

۷۷ درصد جمعیت آمریکا سفیدپوست هستند که ۴۸ درصد از جامعه بی خانمان ها در سال ۲۰۱۹ را تشکیل می داد. هیسپانیک یا لاتین تبارها ۱۸ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند اما بر اساس گزارش جدید فقط ۲۲ درصد از بی خانمان ها در آمریکا از این قشر از جامعه آمریکا بوده اند. سیاه پوستان بیشترین فقر را در ۱۲ ماه گذشته در مقایسه با دیگر گروه های اقلیت تجربه کرده اند.  

 نگرانی ترامپ از بی خانمانی در آمریکا و نارضایتی سیاه پوستان از عملکرد او

ترامپ پیشتر در توئیتر، در خصوص مشکل بی‌خانمانی در دو ایالت نیویورک و کالیفرنیا ابراز نگرانی کرده  و گفته بود که رفع این معضل، ‌کار آسانی است.

این نگرانی ترامپ به دنبال گزارش وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا درباره افزایش ۲.۷ درصدی شمار جمعیت بی خانمان ها در آمریکا  مطرح شد که بیشتر آن مربوط به ایالت کالیفرنیا بوده است.

نتایج نظرسنجی ماه گذشته روزنامه واشنگتن پست و شرکت بازاریابی جهانی ایپسوس نشان داد:  بیشتر از ۸۰ درصد سیاه پوستان آمریکا  ترامپ را رئیس جمهوری نژادپرست می دانند و معتقدند که رئیس جمهوری کنونی کشورشان به معضل نژادپرستی را در آمریکا دامن زده است.

علاوه بر موضوع نژادپرستی، این نظرسنجی حکایت از آن داشت که ۹۰ درصد سیاه پوستان آمریکا از برآیند کلی عملکرد سه ساله ریاست جمهوری ترامپ راضی نیستند.

ترامپ ادعا می کند از زمان روی کار آمدنش  جامعه سیاه پوستان آمریکا به شرایط زندگی بهتری رسیده اند. او اشاره می کند که تا قبل از دوران ریاست جمهوری اش نرخ اشتغال سیاه پوستان به نحوی تاریخی پایین بود اما از روزی که او بر مسند کار نشسته است این وضعیت فرق کرده است. ترامپ می گوید که او بیشتر از تمام روسای جمهور سابق آمریکا برای سیاه پوستان کار کرده است.

نتایج علمی نظرسنجی، با ادعاهای ترامپ درباره سیاه پوستان آمریکا همخوانی ندارد.

نظرسنجی دیگری در آمریکا نشان داده که افزایش موج مخالفت جامعه سیاه پوستان آمریکا با ترامپ انگیزه اصلی آنها برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ و رای دادن به رقبای ترامپ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha