حمایت جشنواره فجر از فیلم کوتاه حرفه‌ای است

تهران- ایرنا- کارگردان فیلم کوتاه «مادر برفی»، گفت: نمایش فیلم‌های کوتاه جشنواره فجر در سینماهای مردمی اتفاق بسیار خوشایندی است که امیدوارم در اجرا نیز خوب مدیریت شود.

مرجان خسروی که با فیلم کوتاه مادر برفی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد درباره انتخاب فیلمش در این رویداد مهم هنری به ایرنا، گفت: صادقانه بگویم شاید یکی از بهترین خبرهایی که شنیده‌ام انتخاب فیلم مادر برفی در جشنواره فیلم فجر امسال باشد چرا که برای ساخت این فیلم تلاش بسیاری کردم و خوشحالم که زحمت‌هایم به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به اینکه حضور فیلم کوتاه در فستیوال‌های بزرگ دنیا امر مرسومی است، افزود: بنابراین با بازگشت فیلم کوتاه در جشنواره فجر بسیار موافقم چون فضای مناسبی برای کسب تجربه فیلمسازان کوتاه است. اتفاق خوبی هم که امسال در جشنواره رخ داده اینکه فیلم‌های کوتاه نیز نمایش مردمی دارند که امیدوارم در اجرا هم به خوبی این اتفاق بیفتد.

این کارگردان و مستند ساز گفت: اینکه کسی فیلم کوتاه خوب می‌سازد حتما باید فیلمساز بلند خوبی هم شود یا بالعکس مصداق ندارد اما حتما تجربه ساخت فیلم کوتاه برای کسی که می‌خواهند فیلم بلند داستانی بسازد می‌تواند بسیار مفید باشد چرا که بسیاری از فیلمسازان بزرگ دنیا با فیلم کوتاه شروع کرده‌اند.

خسروی درباره ساخت فیلم کوتاه مادر برفی نیز گفت: این فیلم کوتاه پروژه سختی بود که تجربه‌هایی بسیار خوبی برایم داشت و قطعا در آینده فیلمسازی من تاثیر بسیاری خواهد داشت.

وی ادامه داد: مادر برفی برداشت‌های داستانی از واقعیت‌هایی در یک لوکیشن و جغرافیای بسیار سخت است. در روستایی که به دلیل بارش برف شش ماه از سال ارتباط آنها کاملاً با شهر و امکانات شهری قطع می‌شود در این شرایط پسر جوانی همسرش در حال فارغ شدن است و اتفاقات عجیبی برایش رخ می‌دهد.

کارگردان فیلم کوتاه مادر برفی درباره دیگر فعالیت‎‌های خود نیز گفت: مستند بلند کوچ زنانه را با موضوع کوچ عشایر بختیاری و تغییراتی که برای آنها اتفاق می‌افتد کارگردانی کرده‌ام که آماده نمایش است. همچنین یک مستند چند قسمتی هم با عنوان پا به ماه راجع به بارداری زنان در نقاط مختلف کشور کار کرده ام که در آن نگاه مقایسه‌ای داشته‌ایم؛ بخش اول آن تولید و قسمت‌های بعدی آن نیز در مرحله پیش تولید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha