۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83651116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان بوکانی ۴۵۰ میلیون ریال به سیل‌زدگان کمک کردند

مهاباد- ایرنا- مدیر آموزش‌وپرورش بوکان گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان در پویش«سیل مهربانی» با اهدای ۴۵۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به یاری سیل‌زدگان استان سیستان‌وبلوچستان شتافتند.

سلیمان مام‌عزیزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کمک‌ها در قالب پویش «سیل مهربانی»، کمک‌های نقدی و غیرنقدی فرهنگیان و دانش‌آموزان در ۳۶۵ مدرسه بوکان، برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: از مجموع کمک‌های جمع‌آوری‌شده برای سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان و برخی مناطق جنوب شرق کشور ۳۰ میلیون ریال کمک غیرنقدی شامل آب، قند و برنج و مابقی نقدی بود که در قالب یک کاروان به مناطق مورد نظر ارسال شد.

مام‌عزیزی بیان کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیان با نشان دادن همدلی و همبستگی عزم مثال‌زدنی خود را برای برون‌رفت از شرایط فعلی و بازگرداندن آرامش به مناطق سیل‌زده به نمایش گذاشته‌اند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی سال جاری آغاز شده بود، استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیلاب شد.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام بود به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شد و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشت.

بوکان با داشتن ۴۵ هزار دانش آموز و ۲۵۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha