دو معاونت جدید در دانشگاه تربیت مدرس ایجاد می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: در نشست هیات امنای دانشگاه مقرر شد معاونت علمی- نوآوری و معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات با هدف آموزش، پژوهش و توسعه دانشگاه بر اساس فناوری‌های اطلاعات ایجاد شود.

محمد تقی احمدی امروز چهارشنبه در گفت و گویی که پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت مدرس آن را منتشر کرده، افزود: در نشست اخیر هیات امنای دانشگاه که حضور اعضای حقیقی و حقوقی آن تشکیل شد، چارت تشکیلاتی جدید با ملاحظات مختصر و برخی اصلاحات تصویب شد.

وی گفت: از جمله موضوعات مهم ساختار جدید، ایجاد معاونت علمی- نوآوری است که امور مربوط به آموزش، پژوهش و فناوری در دانشگاه را هدایت می‌کند. همچنین تاسیس معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات با هدف توسعه دانشگاه بر اساس فناوری اطلاعات از دیگر معاونت‌های جدید است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به برخی ویژگی های چارت تشکیلاتی جدید دانشگاه، اظهار داشت: همزمان با این تغییر در حوزه ستاد، بیشتر امور جاری به پردیس‌ها یا دانشکده‌های بزرگ تفویض می‌شود و در ستاد فقط سیاست گذاری، تدوین استاندارد، نظارت بر اجرا و ارزیابی عملکرد صورت می‌گیرد.

علاوه بر این، هر دانشکده بزرگ از نظر ساختاری به انعطاف پذیری وسیعی خواهد رسید تا بنا به طبیعت و شرایط خاص رشته‌های خود، ساختار نهایی زیرمجموعه‌ها را سامان دهد.

وی با بیان اینکه تغییرات ستاد بر اساس تفویض اختیار به دانشکده‌های بزرگ خواهد بود، تصریح کرد: این کار به ایجاد جو بین رشته‌ای در دانشکده‌ها، مدیریت واحد زندگی دانشجو، صرفه جویی در نیروی انسانی و فضای کالبدی و کاهش سلسله مراتب اداری- مدیریتی منجر می‌شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه ساختار جدید بر اساس اولویت های اصلی طرح تحول راهبردی پیش بینی شده است، گفت: مدیریت توسعه سرمایه گذاری دانشگاه یکی دیگر از حوزه‌هایی است که با هدف پشتیبانی از سهام، امکانات و منابع تدارکاتی و سایر منابع غیردولتی که جزو نظام‌های خوداتکایی و پایداری مالی دانشگاه است، تاسیس می‌شود. این مدیریت، ماموریت راهبردی در این زمینه را بر عهده دارد.
احمدی خاطرنشان کرد در این نشست ۲۶ دستور دیگر نیز ارائه  شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha