۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83653359
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اراک‌: طرح معامله قرن توطئه‌ای استکباری است

اراک - ایرنا - نایب رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) و امام جمعه اراک گفت: طرح معامله قرن توطئه آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب برای پیگیری مقاصد شوم در خاورمیانه است و باید در سایه تقویت جبهه مقاومت و هوشیاری جهان اسلام آن را ناکام گذاشت.

آیت‌الله «قربان‌علی دری نجف‌آبادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: معامله قرن حیله استکباری برای تثبیت رژیم صهیونیستی است و راهبرد جهان اسلام باید بر تداوم مبارزه مستمر به‌منظور پایان‌بخشی به اشغالگری باشد و از حقوق تاریخی ملت فلسطین دفاع کند.

نایب رییس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ادامه داد: سخنان سخیف دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده درباره طرح صلح موسوم به «معامله قرن» خصمانه است و خشم گسترده را  در میان مردم فلسطین و تمام جهان اسلام ایجاد کرده و نیاز است که این خشم و انزجار جهان اسلام به وحدت و یکپارچگی برای بازپس‌گیری قدس شریف و حقوق پایمال شده ملت مظلوم فلسطین تبدیل شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: طرح معامله قرن برای ضمیمه و غصب کردن سرزمین‌های فلسطینی طراحی شده که اکنون اعتراض بسیاری از مقامات ارشد کشورهای مختلف جهان حتی آمریکا را نسبت این طرح برانگیخته است و دونالد ترامپ باید بداند این خوش‌خدمتی او به نتانیاهو به جایی نمی‌رسد چرا که جهان اسلام اجازه مصادره بیت‌المقدس را به آن‌ها نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: طرح ضدفلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه ابودیس به عنوان پایتخت کشور فلسطین است، اما توطئه‌گران بدانند که جهان اسلام این اجازه را به آنها نخواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، بیان کرد: حمایت ملت ایران از آزادی قدس شریف تنها یک حمایت مقطعی برای به چالش کشاندن سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی و دنباله آن‌ها در منطقه نیست بلکه برگرفته از آرمان‌های امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: ملت ایران و طرفداران انقلاب اسلامی و تمامی آزادی‌خواهان در سراسر جهان، حمایت از آزادی فلسطین را به‌عنوان یک راهبرد اساسی تا محو رژیم ستمگر کودک‌کش صهیونیستی ادامه خواهند داد.

طرح معامله قرن شامگاه پنجشنبه از سوی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا رونمایی شد که واکنش تند ملت‌های مسلمان و حتی تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا را به دنبال داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha