۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83653487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پژوهشگر بین المللی: جامعه جهانی از طرح معامله قرن حمایت نمی کند

پکن- ایرنا- «گای برتون» تحلیلگر مسایل بین المللی در چین بر این باور است که جامعه بین المللی هرگز از طرح معامله قرن آمریکا حمایت نخواهد کرد.

برتون در مطلبی که امروز شنبه، تلویزیون «سی سی تی وی» چین منتشر کرد آورده است کشورهای مختلف به اشکال گوناگون یا با این طرح مخالفت کرده و یا آن را محکوم نموده اند.

او تاکید می کند جامعه بین المللی نمی تواند از این طرح که زوایای بسیار نامشخصی دارد و سوالات زیادی برای کشورها و مساله خاورمیانه ایجاد می کند، حمایت نمایند.

این تحلیلگر می افزاید اروپا پاسخ روشنی درباره این طرح نداده و فقط گفته است که آن را در آینده مورد مطالعه قرار خواهد داد ایران و ترکیه بشدت با آن مخالفت کردند و حتی عربستان و برخی از متحدان منطقه ای آمریکا نسبت به این طرح حمایت خاصی نشان نداده اند.

برتون تصریح می کند که اسراییل و آمریکا مسلما برای پیشبرد این طرح، تلاش زیادی می کنند و هدف تل آویو این است که قدرتش را در خاورمیانه تحکیم کند و فلسطین و دیگر کشورها باید نسبت به این قضیه هوشیار باشند.

او ادامه می دهد که فلسطین و گروه های مختلف آن، این طرح را بشدت محکوم کرده اند اما این کفایت نمی کند آنها باید پا را از این فراتر بگذارند و از طریق رایزنی و مجاری دیپلماتیک، شرایط و پیش شرط هایشان را اعلام کنند و بگویند که تنها با نظرداشت مفادی که آنها اعلام می کنند می توان به توافق دست یافت.

برتون تاکید می کند امروز فلسطین باید با دقت و هشیاری مساله را دنبال کند باید زمام امور را در اختیار بگیرد سکان را از دست آمریکا و اسراییل خارج کند و شرایطش را شفاف اعلام نماید و بر روی مفادی که می گوید با آنها وارد بحث شود و فقط به محکوم کردن بسنده نکند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha