۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83654684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان- ایرنا- اطلاع‌رسانی از افتتاح و آغاز طرح‌های عمرانی همزمان با دهه فجر، برپایی نمایشگاه مهر محرم در سمنان، کشف ۲۳۰ میلیارد ریال تخلف اصناف استان در ۹ ماهه امسال و راه‌اندازی سه ایستگاه سنجش آلایندگی هوا تا اسفند، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

 استان سمنان در هفته گذشته (از پنجم تا یازدهم بهمن ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی
علیرضا آشناگر استاندار سمنان عصر سه‌شنبه در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: تامین آینده ایتام با سرمایه‌گذاری در زمینه مختلف اقتصادی بانک‌ها، بورس و دفاتر کارگزاری فراهم شود.
بهروز اسودی رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: ۱۰ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان افتتاح می‌شود.
علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان شنبه گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۸۲ هزار تُن مصالح ساختمانی و موادمعدنی به ارزش هشت میلیون و ۶۳۰ هزار دلار امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد.
سیدمحسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۷۰ درصد از ملکه زنبورعسل اصلاح‌شده کشور به تعداد ۴۰ هزار فروند، در زنبورستان کویر جنوب این شهرستان تولید می‌شود.
سید محمد موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان روز دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات این شرکت استان سمنان ابراز داشت: ۸۰ طرح عمرانی این شرکت با ۲۶۷ میلیارد و ۶۱۳ میلیون ریال هزینه کرد همزمان با دهه فجر و ۴۱ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی بهره‌برداری می‌شود.
سید حسن میرعماد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: ۱۱۶ طرح عمرانی و تولیدی این سازمان به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.
محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان روز سه‌شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه فجر در سالن اجتماعات این شرکت گفت: ۵۴ طرح در بخش آب و فاضلاب شهری این استان با صرف ۳۳۰ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۲ هزار و ۴۶۶ نفر از سرپرستان خانوار این استان خواستار دریافت هزینه کمک معیشتی شده و اطلاعات خود را به صورت تلفنی و حضوری در ستاد استانی ثبت کردند.
سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان روز پنجشنبه  در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: هفت فضای آموزشی با زیربنای ۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع دهه فجر امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تولید عسل استان امسال در مقایسه با سال گذشته، به دلیل افزایش بارندگی و پوشش گیاهی مناسب، ۴۵ درصد افزایش یافت.
سیدعلی اکبر صباغ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان عصر سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: طرح‌های این شرکت با ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ ریال اعتبار در دهه فجر ۹۸ افتتاح می‌شود.
علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز سه‌شنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات این اداره کل گفت: ۱۳ طرح آبخیزداری و بیابانزدایی استان در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.
مجید دارایی مدیر مخابرات منطقه استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: هفت طرح مخابراتی استان با صرف اعتبار ۱۳۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز گمرک در سمنان اظهار داشت: ترکیه و هند، در کنار کشورهای عراق و افغانستان، به بازارهای مهم هدف صادرات کالاهای این استان اضافه شد.
اسماعیل عرب معصومی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: طرح‌های بیابانزدایی این شهرستان ۱۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اعتبار دارد که تا کنون ۷۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافت.
مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: طرح پلاک‌کوبی برای ۱۲۵ هزار راس دام سبک عشایر استان با هدف جلوگیری از قاچاق احشام و مدیریت تامین گوشت قرمز انجام شد.
منصور کشاورزیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۹۱ طرح این شرکت در استان همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
علیرضا شریفی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: ۹ طرح گازرسانی روستایی و واحدهای تولیدی و کشاورزی استان دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امسال برای اولین بار ۲۰ تن کنسانتره میوه از واحد تولیدی در شاهرود به مقصد ترکیه به صورت مستقیم از سوی اتحادیه تعاون روستایی صادر شد.
محمد فرزاد مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان روز دوشنبه در گفت و با ایرنا ابراز داشت: ۳۷۲ نفر از مستمری‌بگیران این صندوق، به مناسبت دهه فجر، تسهیلات کم‌بهره دریافت ‌می‌کنند.
بهروز اسودی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی در سمنان با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی کشف تخلفات صنفی در امسال، گفت: ۲۳۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال تخلف اصناف این استان تا پایان آذر ۹۸ کشف شد.


سیاسی و فرهنگی
سید عباس دانایی فرماندار سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۹۳ شعبه اخذ رای برای حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده که ۱۳۴ شعبه مربوط به شهرستان سمنان، ۳۹ شعبه مربوط به شهرستان مهدیشهر و ۲۰ شعبه مربوط به شهرستان سرخه است.
مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ستی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۶ طرح حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی با صرف ۸۲۰ میلیارد ریال دهه فجر امسال در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
محمد طاهریان سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی حضور گردشگران خارجی در این استان، گفت: بیشترین گردشگران خارجی اقامت‌کننده در استان در سال۹۸ از کشور هند بودند.
آرزو گلکار مسوول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: دومین موزه روستایی استان با عنوان موزه یخچال قاطول در گرمسار به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.
معرفی برگزیدگان هجدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، رالی بزرگ خانواده ایثارگران وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی به مناسبت سالگرد دهه فجر امسال در سمنان، برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور ۷۰۰ قرآن‌آموز در مدرسه علامه طباطبایی شاهرود و برپایی دوازهمین نمایشگاه عکس سوگواره بین المللی مهر محرم در نگارخانه سیمرغ و نگارخانه اصلی فرهنگسرای کومش سمنان تا هفدهم بهمن ۹۸، بخشی از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی و قضایی
مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی ‌قانونی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سقط جنین با مجوز قانونی در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش یافت.
سرهنگ حسین صادقی رییس پلیس فتا استان سمنان عصر یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: فردی که با استفاده از بستر شبکه‌اجتماعی، به انتشار تصاویر خصوصی مسوول استانی به همراه متنی توهین‌آمیز در اینستاگرام اقدام کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شاهرود روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان با همکاری مرکز عملیات استان سمنان با شلیک به چرخ‌های خودرو حامل موادمخدر، قاچاقچیان را با ۵۶ کیلوگرم تریاک و ۴۷ کیلوگرم حشیش متوقف شدند.
سرهنگ عباس نادعلی رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران ابراز داشت: با تلاش و پیگیری‌های ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر، زن قاچاقچی که همسرش هم به دلیل قاچاق در زندان است را در حال انتقال موادمخدر به این استان به دام انداخت.  
دستگیری نوه‌ای که به صورت مستمر از سال ۹۶ تاکنون با فعال کردن رمز دوم حساب بانکی مادربزرگ خود از کارت وی برای خرید شارژ تلفن همراه برداشت غیرمجاز می‌کرد، مرگ ۲ نفر و مجروحیت پنج نفر بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور میامی - شاهرود و کشف ۹۹۵ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از یک خودروی نیسان در یکی از میدان های شهر دامغان، از دیگر خبرهای اجتماعی مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.


علمی
امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سه ایستگاه‌ سنجش آلایندگی در شهرهای سمنان، گرمسار و شاهرود تا ابتدای اسفند امسال فعال می‌شود.
اعتراض جمعی از حامیان محیط زیست شاهرود به هرس سنگین درختان خیابان‌های این شهر، از دیگر خبرهای علمی مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش
حسین شهریاری رئیس هیات هاکی استان سمنان شنبه گذشته در گفت ‌و گو با ایرنا ابراز داشت: پنج هاکی‌باز نوجوان این استان در اردوی انتخابی تیم ملی هاکی روی چمن کشور به میزبانی استان فارس حضور یافتند.

حسین تقی پور رییس هیات ووشو شهرستان دامغان عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: چهار ورزشکار دامغانی به عنوان نمایندگان استان سمنان به اردوی انتخابی تیم ملی ووشو راه یافتند.

راهیابی ووشوکار جوان استان سمنان به اردوی آماده‌سازی تیم ملی این رشته برای حضور در رقابت‌های جهانی، بخشی از مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اخبار مرتبط