زنگ انقلاب توسط مادران شهدا در مدارس جنوب شرق استان تهران نواخته شد

تهران– ایرنا - همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی، زنگ انقلاب در مدارس شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران نواخته شد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموزان شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت در ساعت ۹:۳۳ دقیقه، همزمان با زمان ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی، با نواختن زنگ انقلاب با سر دادن سرود ملی جمهوری اسلامی، عشق و ارادت خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده و از ایثار و از خودگذشتگی کسانی که در پیروزی انقلاب نقش آفرین بودند تقدیر کردند.

دانش آموزان با سردادن سرود"خمینی ای امام"، از ایثار و تلاش‌های امام راحل در هدایت و رهبری انقلاب اسلامی تقدیر کرده و بر حرکت در مسیر آرمان های امام راحل و شهدا تأکید کردند.

در این مراسم مادران شهدا زنگ انقلاب را نواختند تا اعلام کنند تا از انقلابی که به برکت خون فرزندان شهیدشان به دست آمده، با تمام وجود دفاع خواهند کرد.

فرماندار ورامین در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ انقلاب که در دبیرستان فضیلت شاهد این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: نواخته شدن  زنگ انقلاب با هدف زنده نگاه داشتن رشادت زنان و مردان ایران اسلامی در سالروز ورود تاریخی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به میهن صورت می‌گیرد تا آینده سازان ایران اسلامی به خوبی با این ودیعه الهی آشنا شوند.

حسین کاغذلو افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شرایطی محقق شد که استعمار سایه خود را بر جهان و ایران گسترده بود و خفقان موجود، اجازه هیچ حرکتی را به انقلابیون نمی‌داد ولی برکت هدایت‌های امام راحل و وحدت مردم، سایه شوم استعمار از کشور برچیده شد و این نظام، به الگویی برای تمامی آزادیخواهان جهان تبدیل شد.

وی تصریح کرد: دهه فجر درهای پیروزی را یک به یک به روی این ملت گشود و استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

وی تأکید کرد: آینده سازان ایران اسلامی باید با ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن آشنا شوند تا بتوانند به درستی از این ودیعه الهی حراست کنند.

کاغذلو با اشاره به در پیش بودن انتخابات از دانش‌آموزان به ویژه رأی اولی‌ها خواست تا با شرکت در این رویداد مهم سیاسی، در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

کاروان نمادین ورود حضرت امام به کشور در جنوب شرق تهران راه اندازی شد
همزمان با سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایران و آغاز دهه مبارک فجر، کاروان نمادین ورود حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران راه اندازی شد.

مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک که با قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، نقش به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند، طبق آئینی قدیمی روز شنبه با اجتماع در میادین و خیابان‌های اصلی شهر، از کاروان نمادین ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور استقبال کردند.

مردم ورامین با تجمع در مقابل امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد، کاروان نمادین ورود حضرت امام راحل به ایران اسلامی را راه اندازی کردند تا یاد و خاطره ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی را زنده نگاه دارند.

خودرو نمادین حضرت امام (ره) را خودروهای نیروی انتظامی، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و آتش نشانی که با گل آذین بندی شده بودند، همراهی می‌کردند و در ادامه مسیر اقشار مختلف با اهدای گل، دود کردن اسپند، توزیع شکلات و شیرینی یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

در پایان مسیر حرکت این کاروان نمادین که در محل گلزار شهدای سید فتح الله ورامین برگزارشد، مردم و مسئولین شهرستان باحضور بر مزار شهیدان دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، بر ادامه راه شهیدان و امام شهیدان تأکید کرده و بار دیگر با مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

کاروان نمادین ورود حضرت امام درشهرستان پیشوا با عبور از میان مردم خداجوی و همیشه در صحنه پیشوا، در صحن مقدس امامزاده جعفر(ع) محل آغاز حرکت کفن پوشان دشت ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ تجمع کردند و مردم با حضور در مزار شهیدان انقلاب اسلامی بار دیگر با ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های شهیدان تجدید میثاق کرده و بر پایبندی بر اصول انقلاب تأکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha