۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 83655573
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارش ۸۰ سانتی متری برف تردد در گردنه ژالانه را مختل کرد

سنندج - ایرنا - مسوول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سروآباد با اشاره به بارش ۸۰ سانتی متری برف در گردنه ژالانه گفت: تردد وسایل نقلیه با توجه به این حجم بارش مختل، با کُندی و فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

محمد شبرندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف در سروآباد که از شامگاه جمعه آغاز شده باعث کُند شدن تردد وسایل نقلیه در راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی این شهرستان شده است.

وی افزود: در گردنه ژالانه محور ارتباطی سروآباد به پاوه و منطقه هورامان بدلیل کولاک شدید، یخبندان و نداشتن دید کافی، تردد خودروها به کُندی انجام می‌شود و امکان تردد بدون زنجیرچرخ در این محدوده وجود ندارد.

مسوول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد یادآور شد: تعداد ۱۶ راهدار با هشت دستگاه ماشین برف روبی در گردنه ژالانه مستقر هستند و از نخستین ساعات بامداد امروز عملیات بازگشایی مسیر و برف روبی را آغاز کرده و همچنان در این مسیر مشغول کار هستند.

وی اضافه کرد: ۷۰ کیلومتر از محور فرعی سه راه حسین آباد تا گردنه ژالانه و شهر هورامان تخت توسط راهداران برف روبی شده و بیش از ۲۰ تن نمک و ماسه برای این منظور در سطح محورها استفاده شده است.

شبرندی با اشاره به بارش ۲۰ سانتی متری برف در محور اصلی شهرستان گفت: تعداد ۶ راهدار با سه دستگاه ماشین برف در محور اصلی حضور دارند و بیش از ۳۰ کیلومتر راه را بازگشایی و برف روبی کرده و بیش از پنج تن ماسه و نمک نیز مصرف کرده‌اند.

وی به محور سروآباد - کامیاران نیز اشاره کرد و افزود: تعداد چهار راهدار با ۲ دستگاه ماشین برف روب در محور فرعی سروآباد - کامیاران مشغول برف روبی و بازگشایی مسیر هستند و تاکنون بیش از ۱۰ تن نمک و ماسه در این محور مصرف شده است.

شبرندی با بیان اینکه ارتفاع برف در گردنه مارانی محور فرعی سروآباد - کامیاران به بیش از ۳۰ سانتی متر می‌رسد، تاکید کرد: تردد در این گردنه نیز بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست لذا توصیه می کنیم رانندگان و مسافران از انجام سفرهای غیر ضروری در این محور خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha