از جلب رضایت سیلزدگان سیستان و بلوچستان تا آغاز جشن‌های دهه فجر

استان ها - ایرنا -رضایتمندی مردم محروم و آسیب دیده سیلزده سیستان و بلوچستان، دعوت از دانش بنیان در برای حضور در عسلویه، اسقاطی بودن بیش از ۷۰ درصد اتوبوس‌های کشور، بهره برداری نخستین پایانه گل شاخه بریده در جنوب شرق کشور و آغاز جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر کشور از مهمترین اخبار ایرنا در ۲۴ ساعت گذشته بود.

سایت‌های استانی ایرنا روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان مهمترین مطالب  ۲۴ ساعت گذشته در قالب یک بسته خبری منتشر می‌شود:

وزیر دفاع: دولت خدمات رسانی به سیلزدگان سیستان وبلوچستان را به خوبی انجام داد

امیر سرتبپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دولت با حضور به موقع خدمات رسانی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان را به خوبی انجام داد و سبب شد تا رضایتمندی مردم محروم و آسیب دیده جلب شود.

وی در جمع مردم سیلزده دشتیاری چابهار اظهار داشت: در سال‌های اخیر فشارهای زیادی توسط دشمنان بویژه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران تحمیل شده اما این را بدانند که اقدامات آنان شکست خورده و دیگر کارایی ندارد و ملت ایران همیشه پشت نظام اسلامی هستند.وی گفت: ملت ایران اسلامی با حضور میلیونی در تشیع سپهبد شهید سلیمانی همبستگی و پشتیبانی از نظام اسلامی را نشان دادند و در همه‌ی صحنه‌ها نیز این‌گونه خواهند بود.

وی همچنین بصورت هوایی و زمینی از مناطق سیلزده دشتیاری، پلان و بخش مرکزی این چابهار بازدید کردو با حضور در مناطق سیلزده شهرستان چابهار آخرین وضعیت خدمات رسانی و مشکلات مردم را مورد بررسی قرار داد.

صالحی: تصویرسازی واقعی از سیستان و بلوچستان اهمیت زیادی دارد

سید عباس صالحی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تصویرسازی واقعی از سیستان و بلوچستان کاملا مهم است زیرا این استان به عنوان یک منبع انرژی ذخیره برای خیلی از اتفاقات مهم در کشور تعریف می‌شود.

وی اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور رهبری است که بخش اول آن را طی کردیم و در بخش دوم راهی که باید برویم را نشان می‌دهد. در این منشور به ظرفیت‌های انسانی و مادی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های جهانی، تهدیدهای بیرونی و داخلی در حوزه‌های مختلف راهبرد اشاره شده است.

عسلویه بازاری فوق‌العاده‌ برای شرکت‌های دانش بنیان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: پتروشیمی‌ها و سرمایه‌گذاری شرکت‎های متعدد بخش خصوصی در عسلویه یک بازار فوق‌العاده برای تمامی دانش بنیان‌ها ایجاد کرده‌است.

وی در حاشیه بازدید پتروشیمی جم افزود: هم اکنون عسلویه برای هر ایرانی افتخار ملی است  زیرا پیشرفت‎های چشمگیر ۲۰ سال گذشته این منطقه را به بزرگ ترین تولید کننده گاز در دنیا تبدیل کرده‌است.به گفته وی  ایران اکنون سومین تولید کننده گاز جهان است و ۷۰ درصد تولید گاز کشور در منطقه عسلویه اتفاق می‎افتد.

وی همزمان با نخستین روز از ایام دهه مبارک فجر دو طرح دانش بنیان در آئینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و استاندار بوشهر در مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی شد.

سورنا ستاری در این آئین کمپرسور سانتریفیوژ هوای ابزار دقیق که هوای مورد نیاز بخش ابزار دقیق پالایشگاه های دوم و سوم  شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی را تامین می کند رونمایی کرد.

وی همچنین گفت: رویکرد مدیریتی وزیر و مجموعه وزارت نفت و اتفاقاتی که به خصوص در حوزه گاز و مجتمع گاز پارس جنوبی اتخاد شده پشت سرگذاشتن تحریم ها است.

ستاری روز شنبه درحاشیه بازدید از طرح های پارس جنوبی درگفت وگو با خبرنگاران در عسلویه استان بوشهر افزود: اعتمادی که مدیران نفت وگاز به شرکت های دانش بنیان کرده اند نگاه مثبتی است که آنها بتوانند مشکلات تحریم را پشت سر بگذارند.

اسقاطی بیش از ۷۰ درصد اتوبوس‌های کشور اسقاطی 

عیسی کلانتری  معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد مینی‌بوس‌ها و بیش از ۷۰ درصد اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری کشور اسقاطی است، پس نمی‌توان انتظار هوای سالم را داشت.

وی در همایش روز جهانی تالاب‌ها به مناسبت ثبت جهانی تالاب زریبار در کنوانسیون رامسر در سنندج اظهار داشت: ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها، ۶۰ درصد کامیون‌ها اسقاطی هستند و سوخت ۵۰ درصد نیروگاه‌های کشور نیز از مازوت تامین می‌شود که هوای کشور را ناسالم کرده است. 

سید حسن خمینی: «معامله قرن» جنایت غیرقابل توجیه قرن است

حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با محکومیت طرح موسوم به «معامله قرن»، گفت: این معامله جنایت غیرقابل توجیه قرن است، بی تردید ملت‌های مسلمان زیر بار این ظلم مضاعف نمی روند.

وی در دیدار با جمعی از خانواده های شهدای حزب الله لبنان در حرم مطهر امام راحل اظهار داشت: این معامله برنامه‌ای یکجانبه و ظالمانه ای است که فقط می تواند از یک اندیشه استثمارگر و فرهنگ طاغوت محور ناشی شود و بی تردید ملت های مسلمان زیر بار این ظلم مضاعف نمی روند. آشفتگی دنیای اسلام و وابستگی حاکمان بی هویت ایشان به ترامپ و امثال او این زمینه را داده است که بتوانند بر مرزهای تمدن اسلامی طمع کنند.

بهره برداری از نخستین پایانه گل شاخه بریده در جنوب شرق کشور 

 نخستین پایانه گل شاخه بریده در جنوب شرق کشور امروز (شنبه) در مجتمع گلخانه‌ای علی‌آباد شهرستان زرند با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، معاون امور عمرانی استاندار کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان محلی این شهرستان به بهره‌برداری رسید. با ایجاد سامانه تولید و توزیع انواع گل شاخه بریده در شهرستان زرند گل‌های تولیدی منطقه جمع‌آوری و در سراسر کشور توزیع و بخشی از آن صادر می‌شود.

معامله قرن طرحی شکست خورده‌است

 حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه طرح معامله قرن طرحی شکست خورده‌است، گفت: جایگاه اسلامی کشور فلسطین یکی از عناصر اصلی مکتب امام خمینی (ره) است به طوری که بنیانگذار کبیر انقلاب با اعلام جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس موضوع فلسطین را جهانی کرد.

وی در آیین بزرگداشت ١٢ بهمن ماه سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره)  در حرم امام راحل افزود: آرمان اصلی مکتب امام راحل محو کامل رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی از صحنه روزگار است و تمام ملت های آزادی خواه جهان دقیقا به همین سمت حرکت می کنند. انتشار این معامله از سوی رئیس جمهوری آمریکا و اسرائیل حکایت از اوج ضعف، سستی و بیچارگی و سرگشتگی سران این کشورهای استکباری دارد.

برگزاری جشنواره منطقه ای برف در یاسوج 

مجید صفایی  سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره منطقه ای برف دنا بهمن ماه امسال با حضور ۶ استان در شهر یاسوج مرکز این استان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: این جشنواره روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه امسال در پیست اسکی کاکان واقع در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.: در این جشنواره استان های فارس، اصفهان، بوشهر، خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شرکت می کنند.

ترکیدن لاستیک هواپیمای تهران به کرمانشاه صحت ندارد

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه، مطالب مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر ترکیدن لاستیک هواپیمای تهران به کرمانشاه گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با بیان اینکه در زمان فرود سطح باند فرودگاه کرمانشاه لغزنده نبود، افزود: هواپیما در زمان ورود به «تاکسی‌وی» برای پیاده کردن مسافران، به دلیل بارش برف و کمبود دید خلبان پس از پیچیدن ۶ متر وارد محدوده کنار باند شده است. این پرواز بدون هیچ مشکلی برای هواپیما و مسافران ساعت ۶ و پنج دقیقه در باند فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه فرود آمده است. 

اورژانس: مورد مشکوکی از بیماری کرونا در تهران گزارش نشده است

پیمان صابریان  رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد بیماری مربوط به کرونا به این مرکز اعلام نشده است، گفت: آمبولانس‌های اورژانس تهران برای مقابله با این بیماری مجهز شده است.

وی افزود: تاکنون گزارش مشکوکی در رابطه با بیماری کرونا به سامانه مرکز اورژانس تهران اعلام نشده اما تکنسین های اورژانس برای مقابله با این بیماری آماده هستند. آمبولانس های اورژانس همواره برای مقابله با انواع بیماری های عفونی از تجهیزات لازم برخوردار است و آمادگی داریم در صورت اعلام وجود بیماری عفونی تمهیدات لازم اتخاذ خواهد شد.

 آغاز جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر کشور 

مراسم بزرگداشت ١٢ بهمن ماه سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور در سال ٥٧ و آغاز جشن‌های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز (شنبه) همزمان با سراسر کشور در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب برگزار شد.

رژه موتورسواران نیروهای مسلح به مناسبت آغاز دهه فجر و سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی, امروز شنبه ۱۲ بهمن از فرودگاه مهرآباد تا حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.

صبح امروز همزمان با فرا رسیدن چهل و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسئولان در سراسر کشور، آیین های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب به میهن با عطر افشانی مزار شهدا، نواختن زنگ انقلاب در مدارس  و بوق کشتی‌ها در سواحل خلیج فارس طنین انداز شد.

زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور به مناسبت سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن و آغاز جشن‌های دهه فجر، در شهرستان ها نواخته شد.

قشرهای گوناگون مردم قم همگام با نیروهای مسلح، روحانیان و مسئولان، روز شنبه همزمان با سالروز ورود شکوهمند بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن، منزل قدیمی امام خمینی(ره) را در این شهر گلباران کردند.

‎ در ساعت ۹:۳۳ دقیقه صبح امروز همزمان با سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن اسلامی ضمن رژه خودروها و موتورسیکلت‌ها از فرودگاه تا گلزار شهدای بوشهر بوق کشتی‎ها، شناورهای صنعتی و سنتی در خلیج فارس و در بندر بوشهر همزمان با نواختن گلبانگ انقلاب در مدارس به صدا در آمد.

همزمان با سالروز ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب در مدارس انزلی نواخته شد و همراه با رژه شناورهای دریایی در کانال بندرگاه، صدای بوق کشتی های پهلو گرفته نیز در فضای این شهر ساحلی طنین انداز شد.

گزارش‌های منتخب:

واکاوی علل افزایش خشونت در مدارس

یزد- وقوع برخی خشونت‌های فیزیکی در تعدادی از مدارس استان یزد در سال تحصیلی جاری، واکنش‌های مختلفی را نزد افکار عمومی و عرصه فضای مجازی به دنبال داشت و موجب رنجش خانواده‌ها شد.

مشارکت حداکثری در انتخابات به تقویت انسجام استانی و ملی می‌انجامد

اصفهان - کمتر از بیست و سه روز به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور باقی‌ مانده است، کارشناسان و صاحبنظران اصفهانی تاکید دارند که مشارکت حداکثری در این همایش ملی به تقویت سرمایه اجتماعی و انسجام و همبستگی ملی، پویایی جامعه و مشروعیت بیش از پیش نظام اسلامی و به توسعه همه جانبه این استان می‌انجامد.

خانه هنر تبریز در چنبره بخشی‌نگری

تبریز- اثر تاریخی - فرهنگی «خانه هنر» تبریز که اکنون محل رفت و آمد فرهیختگان، پژوهشگران و محققان حوزه فرهنگ است، از حدود یکسال گذشته به خاطر آنچه که مشکل مالکیت عنوان می‌شود، در چنبره بخشی‌نگری گرفتار شده است.

سفره‌هایی که برای انتخابات پهن می‌شود

خرم آباد -هر چه به زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم، شور و شوق انتخاباتی در استان لرستان بیشتر شده و در این میان برخی نامزدها نیز با ابزار سفره گسترانی از این فضا برای معرفی خود استفاده می کنند.

شکوفایی سواد در سرزمین سبز گیلان

رشت - پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام های ارزشمند و موثری برای ریشه کنی بیسوادی همگام با سراسر کشور در گیلان انجام گرفت به طوری که اکنون ۵ / ۹۷ درصد از جمعیت ۴۹ - ۱۰ سال استان باسواد هستند که درصد باسوادی در گیلان نسبت به سال ۵۷ رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

انتخابات فرصتی مغتنم برای نمایش همبستگی ایرانیان

قزوین - به اعتقاد جمعی از فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب قزوین، انتخابات فرصتی مغتنم برای نمایش همبستگی و وحدت ملت ایران بوده و مشارکت حداکثری مردم در آن می تواند بار دیگر چشم طمع دشمنان را کور کند.

فواید برچیده شدن نسخه‌های کاغذی پزشکان

جیرفت - یکی از طرح‌های جدید دولت در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم، کاهش خطای پزشکی و تحقق دولت الکترونیک حذف کاغذ و ایجاد نسخه‌های الکترونیکی بود که با اجرای این طرح، نسخه‌های کاغذی پزشکان برای همیشه برچیده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha