سیلی، یادگار نخستین شهرآورد هفدهم بهمن

تهران- ایرنا- شهرآورد تهران در حالی پنج‌شنبه هفدهم بهمن ماه برگزار می شود که این ۲ تیم نیم سده پیش در چنین روزی به مصاف هم رفته بودند و بازی در نهایت با جنجال به پایان رسید.

روزهای پرتکرار شهرآورد یکی از اعدادی است که می‌تواند برای کار خبری به سوژه رسانه ای تبدیل شود. تا پیش از دربی ۹۲ روزهای ۱۰ فروردین و ۱۸ آذرماه با سه بازی پرتکرارترین روز تقویم شهرآورد بود. پس از این ۲ روز، روزهای ۲۵ خرداد، ۲۰ تیر، ۲۵ مهر، ۲۰ دی، ۲۷ دی،   ۲۸ دی، ۱۳ بهمن و ۱۹ اسفند با ۲ بازی در جای دوم هستند. اما پس از بازی روز پنجشنبه، هفدهم بهمن ماه هم در زمره روزهای پرتکرار شهرآورد قرار می‌گیرد.

نخستین دیداری که در هفدهم بهمن ماه برگزار شد دربی چهارم بود که در قالب هفته دهم جام باشگاه های تهران برگزار شد. فاصله زمانی برگزاری ۲ بازی در هفدهم بهمن ۵۰ سال تمام است. نیم سده پیش از شهرآورد ۹۲، شهرآورد چهارم در روز هفدهم بهمن ماه برگزار شد شهرآوردی که استقلال برنده نهایی آن بود. این دیدار که در ورزشگاه شهید شیرودی تهران (امجدیه) برگزار شد بازی تا دقیقه ۸۵ با تک گل «غلامحسین مظلومی» یک گل به سود استقلال در جریان بود اما یک سیلی به داور جریان مسابقه را به کلی عوض کرد.

تیم استقلال تهران در آن دیدار با ترکیب حسین قاضی شعار، پرویز قلیچ خانی (کاپیتان)، اکبر کارگر جم، منصور پورحیدری، گودرز حبیبی، کارو حق وردیان، احمد منشی زاده، مهدی حاج محمد، غلامحسین مظلومی، اکبر افتخاری و  علی جباری به میدان رفته بود؛ علی دانایی فرد هدایت این تیم را بر عهده داشت.

در سوی دیگر «رجبعلی فرامرزی»، تیم پرسپولیس را با ترکیب عزیز اصلی، اکبر محمدی، مجتبی ضرابی، رضا اکبری، مسیح مسیح نیا، علی قاضی شعار، سعید کامیاب، رضا تقدسی، محمود خوردبین، عباس رجبیه‌فرد  و علی سلیمی روانه میدان کرد.

ابوالقاسم حاج ابوالحسنی داوری این مسابقه را بر عهده داشت.

در این دیدار آبی‌پوشان با گل دقیقه ۹ غلامحسین مظلومی پیش افتادند، اما در ادامه پرسپولیس بازی را در اختیار گرفت و در نهایت در دقیقه ۸۵ «محمود خوردبین» گل مساوی را زد که داور آن را مردود اعلام کرد. پس از این تصمیم داور بازی به جنجال کشیده شد و «عزیز اصلی» بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس به صورت داور سیلی زد و از زمین اخرج شد.  پرسپولیسی‌ها هم در اعتراض به قضاوت ناعادلانه زمین را ترک کردند تا فدراسیون فوتبال بازی را ۳- صفر به نفع استقلال اعلام کند.  
از نکات بارز آن مسابقه آن بود که تیم فوتبال پرسپولیس با تیم بی ستاره خود مقابل استقلال پرستاره قرار گرفت.

این بازی در هفته دهم جام باشگاههای تهران برگزار شد.

دربی چهارم در حضور بیش از ۲۵ هزار تماشاگر برگزار شد و بلیت های تماشای مسابقه با هزینه های سه، پنج و ۱۰ تومان به فروش رفت.

 عزیز اصلی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس بعد از این دیدار صاحب یک رکورد شد؛ او تنها بازیکنی بوده که به ۲ داور(ابوالقاسم حاج ابوالحسن در سال ۱۳۴۸ و مرحوم ارشد برازنده در سال ۱۳۴۹ )سیلی زده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha