۸۷۵ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی به سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است

زاهدان- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان تملک دارایی سرمایه به این استان ابلاغ شده که تا کنون ۸۷۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مهرداد عرب اول روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی سیستان و بلوچستان ۱۵۴ میلیارد تومان آن به صورت نقدی و ۷۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز در قالب اسناد خزانه اسلامی تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان را نیز برعهده دارد بایستی این اعتبارات را پس از تصویب در این شورا به دستگاه‌های زیربط ابلاغ کند که پیشنهاد توزیع این اعتبارات را در قالب ۳۳ فصل و ۷۹ برنامه در دل ۴۵۷ طرح و چهار هزار و ۷۲۰ پروژه مبادله موافقت نامه کرده که تا امروز صددرصد موافقت نامه‌های عمرانی ما مبادله شده است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: سقف بند «ح» تبصره پنج که در قانون سال ۹۸ مصوب شد حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان است که در قالب تخصیص اعتبارات عمرانی در طول سال از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور به طرح‌های عمرانی و طرح‌های استانی اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین از محل بند «ح »تبصره پنج حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان در قانون پیش‌بینی شده که بخشی از تخصیص پروژه‌های عمرانی از این محل خواهد بود.

عرب با بیان اینکه در چند ردیف اساسی و مهم خوشبختانه تخصیص ما صددرصد بوده اظهار داشت: ۱۶۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفرهای رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان امسال به این استان اختصاص پیدا کرده که صددرصد آن تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از محل اعتبارات ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در بخش حوادث حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که ۱۰۰درصد آن امسال تخصیص پیدا کرده است.

وی بیان کرد: حدود ۱۹ طرح ملی - استانی در سیستان و بلوچستان با اعتبار مصوب ۱۴۸ میلیارد تومان داریم که ۷۸ درصد این اعتبار تا کنون تخصیص پیدا کرده است.

عرب اظهار داشت: ۷۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته طرح‌های ملی - استانی مربوط به پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود منابع آبی در سیستان و بلوچستان تامین و تخصیص منابع مالی بخش آب در اولویت بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در کنار اعتبارات عمرانی اعتبارات هزینه‌ای را داریم که پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شاغل در ۲۷ دستگاه‌ اجرایی در این استان را شامل می‌شود که مشمول بودجه استانی هستند.

وی بیان کرد: اعتبارات این ۲۷ دستگاه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان مصوب و بر اساس میزان تخصیصی که ابلاغ می‌شود با هماهنگی خزانه اقدام به پرداخت حقوق و سایر هزینه‌های جاری دستگاه‌ها می‌شود.

عرب اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای برخی از دستگاه‌های اجرایی در سیستان و بلوچستان متمرکز بوده و در اختیار وزارتخانه‌های مربوطه است.

وی تصریح کرد: کل اعتباری که در حوزه هزینه‌ای در سیستان و بلوچستان داشتیم ۵۰۴ میلیارد تومان بوده که ۴۲۳ میلیارد تومان آن مربوط به هزینه‌های عمومی و حقوق و ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مربوط به پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: پاداش بازنشسته‌های دستگاه‌های اجرایی این استان تا سال ۹۷ به طور کامل پرداخت شده است.

اعتبارات لایحه ۹۹ حدود ۲ هزار و ۴۸ میلیارد تومان است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال یک میلیون و ۹۸۸ هزار میلیارد تومان کل منابع بودجه سال ۹۹ دولت در قالب لایحه پیشنهادی به مجلس ارائه کرده که از این رقم ۵۶۳ هزار میلیارد تومان منابع عمومی دولت محسوب می‌شود و یک میلیون و ۴۸۴ هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه شرکت‌های دولتی و بانک هاست که نسبت ۲۵ به ۷۵ درصد است.

وی ادامه داد: از ۵۶۳ هزار میلیارد تومان نیز ۴۸۸ هزار میلیارد تومان منابع عمومی و ۷۹ هزار میلیارد تومان منابع اختصاصی دولت است.

عرب خاطر نشان کرد: از ۴۸۴هزار میلیارد تومان نیز ۳۷۸ هزار میلیارد تومان به پرداخت حقوق و دستمزد دستگاه‌ها و ۷۲ هزار میلیارد تومان مربوط به اعتبارات عمرانی کشور در سال ۹۹ است که تقریبا ۴۷ هزار میلیارد تومان مربوط به اعتبارات تملک مالی است.

وی با بیان اینکه امسال بر خلاف سال‌های گذشته یک پیوست استانی هم به مجلس تنظیم و ارائه شد، گفت: سهم سیستان و بلوچستان از محل اعتبارات ۴۷۹ میلیارد تومان در جدول دهه یک مربوط به ردیف استانی، از محل سه درصد فروش نفت و گاز ۱۹۶ میلیارد تومان، از ردیف ۲۷ صدم ارزش افزوده ۱۳۷ میلیارد تومان و از ستون توسعه راه روستایی که امسال اضافه شده و در اختیار استانها قرار دارد حدود ۱۷ میلیارد تومان است که جمع تمامی این اعتبارات حدود ۸۳۰ میلیارد تومان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: از محل اعتبارات سرمایه استان(۴۷۹ میلیارد تومان) ۶.۵ درصد از اعتبار کل کشور مربوط به این ردیف استان و رتبه دوم را در کشور داریم، از سه درصد فروش نفت و گاز هفت درصد کل اعتبارات کشور در اختیار سیستان وبلوچستان است.

وی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات ۲۷ صدم ارزش افزوده ۷.۳ دهم درصد و در بخش راه روستایی رتبه سوم کشوری را داریم که حدود ۶.۵ درصد کل اعتبار این ردیف به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد. 

عرب بیان کرد: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است که در این زمینه رتبه اول کشور را داریم.

وی بیان کرد: جمع اعتبارات لایحه ۹۹ حدود ۲ هزار و ۴۸ میلیارد تومان است که سهم اعتبارات هزینه‌ای(جاری، حقوق و دستمزد) در قانون بودجه سال ۹۷ با اعتبار ۳۱ استان حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که ۳.۵ درصد کل اعتبارات هزینه‌ای کشور در اختیار استان‌ها و بقیه در اختیار دستگاه‌های ملی و وزارتخانه است که این رقم در لایحه ۹۹ به ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش داشته یعنی ۱۰.۶ دهم درصد رشد داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین سهم اعتبارات استان در لایحه ۹۹ از محل اعتبارات هزینه‌ای ۴۹۶ میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۳.۸ دهم درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۶هزار میلیارد تومان سهم اعتبارات تملک استان‌ها از ۷۰ هزار میلیارد تومان است که سهم استان ۲ هزار و ۴۸ میلیارد تومان بوده است.

عرب افزود: چهار هزار و ۷۲۰ پروژه در سیستان و بلوچستان داریم که حدود ۷۵ درصد آنها نیمه تمام هستند.
وی ادامه داد: البته برخی از این طرح‌های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان پروژه های مستمر هستند.

مطالعات سند آمایش سرزمین سیستان و بلوچستان به اتمام رسید

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: مطالعات سند آمایش سرزمین این استان که با دستور استاندار آغاز شده بود هم‌اینک با کیفیت خوبی به پایان رسید.

وی اظهار داشت: سند آمایش سرزمین پس از تصویب به عنوان سند بالادستی سیستان و بلوچستان قابل استفاده خواهد بود.

عرب ادامه داد: این سند در سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب شد و اواخر بهمن در شورای عالی آمایش طرح موضوع می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین برش استانی برنامه‌های پنج ساله توسعه منطبق با سیاست‌های هر برنامه توسط این سازمان تهیه می‌شود که در این راستا برنامه ششم توسعه سیستان و بلوچستان نیز تهیه شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان از تدوین برنامه اشتغال روستایی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد و افزود: مقرر شد تسهیلات بانکی قابل اعطا در راستای اشتغال روستایی بر اساس این سند پرداخت شود.
وی ادامه داد: تهیه و تدوین گزارش‌های اقتصادی و اجتماعی سالانه، گزارش‌های بودجه‌ای، مبادله موافقت نامه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای، تهیه طرح‌های آماری به صورت سه ماهه، فصلی و سرشماری نفوس و مسکن و سالنامه‌های آماری و ویرایش نقشه‌های شهری و روستایی از جمله اقداماتی است که در این سازمان انجام می‌شود.
عرب با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در راستای توسعه و رشد شاخص‌های استان ابراز امیداوری کرد؛ بتوان بر اساس سیاست‌های تدوین شده گام‌هایی را در مسیر توسعه استان برداشت و نقش آفرین بود.

اختصاص هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به مناطق سیلزده

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به مناطق سیلزده استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان توسط هیات دولت مصوب شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای مناطق روستایی با سود چهار درصد و در مناطق شهری با سود پنج درصد توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

عرب تصریح کرد: از هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات هزار و ۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: در سیل اخیر کمک‌های بسیار خوبی از سوی مردم، سمن‌ها، نهادهای دولتی و غیردولتی به مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۸۳ میلیارد تومان در هیات دولت به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان در قالب کمک‌های بلاعوض اختصاص یافت که ۹۱ درصد آن مربوط به استان ما است.

وی اظهار داشت: در روزهای نخست سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان ۱۰۰ میلیارد تومان به بنیاد مسکن انقلاب برای تامین واحدهای روستایی که از بین رفته بود داده شد.

عرب بیان کرد: همچنین ۷۳ میلیارد تومان در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان قرار گرفت که در بین دستگاه‌های خسارت دیده پرداخت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha