۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83658941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تایید صلاحیت‌ها در مشارکت سیاسی مردم در انتخابات موثر است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: دور دوم تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان در مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار است.

علیرضا آشناگر روز دوشنبه در جلسه شورای اداری و آیین افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان‌های گرمسار و آرادان به مناسبت دهه فجر در سالن جلسات دانشگاه پیراپزشکی آرادان، افزود: حفظ بی‌طرفی رکن مهم برای برگزاری انتخابات در کشور است و دولت در برگزاری این رویداد مهم سیاسی، قانون را ملاک می‌داند.

وی با اشاره به دور دوم تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، بیان کرد: بازگشت برخی از نامزدها پس از تایید صلاحیت به عرصه رقابت انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مشارکت اقشار مردم در انتخابات تاثیرگذار است.

استاندار سمنان ادامه داد: ایستادگی در مقابل دشمنان، تکلیف است بنابراین باید مردم را بیش از پیش به مقاومت تشویق‌ کرد و بی‌تردید یکی از رویکردهای مهم برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

وی با بیان اینکه زمینه اعمال حق را از مردم نگیریم و این حق در پای صندوق رای به ارمغان می‌آید، گفت: تشویق مردم به حضور پرشور در انتخابات یک اصل مهم است.

مردم محور اصلی نظام هستند

آشناگر گفت: مردم، محور اصلی برای تعیین سرنوشت کشور در نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: دهه فجر فرصتی است که کار بزرگ ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی مرور شود و تدوام وحدت و انسجام ملت اسلامی ایران، زمینه توسعه در این کشور را هموارتر می‌کند.

استاندار سمنان بیان کرد: از عوامل ایجاد انقلاب اسلامی در ایران، وابستگی نظام شاهنشاهی به قدرت‌های استعماری و گسترش فساد در بین کارگزاران این رژیم بود.

آشناگر با بیان اینکه اسلام به عنوان دینی که برای اجتماع، اقتصاد و فرهنگ در جامعه برنامه دارد، ابرازداشت: این مساله قبل از انقلاب به حاشیه رفته بود.

وی، به شخصیت مردمی امام راحل اشاره و  اضافه کرد: رهبری ایشان بر نظام جمهوری اسلامی مورد اقبال تمام اقشار جامعه بود.

استاندار سمنان یادآور شد: عنصر مهم در پیروزی انقلاب، نقش و حضور اقشار مردم بود و روحانیون، بازاریان ، کارگران، دانشجویان و نیروهای نظامی در مبارزه‌های انقلابی نقش آفرینی کردند.

آشناگر با اشاره به دفاع مردم در هشت سال دفاع مقدس از خاک ایران و کیان نظام جمهوری اسلامی، افزود: در سال‌های گذشته ملت در مقابل فشارهای خارجی و تحریم ها با عزت و سربلندی مقاومت کرد.

وی خاطر نشان کرد: محور اصلی در نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و مردم حق مشارکت، تصمیم‌گیری و تصمیم سازی دارند.

استاندار سمنان تصریح کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و همواره مشارکت مردم استان در انتخابات بالاتر از آمار کشوری بوده است.

 ظرفیت قابل توجه گرمسار و آرادان در صنعت و کشاورزی

استاندار سمنان تصریح کرد: ۵۰ درصد صنایع استان در گرمسار است و آرادان در بخش کشاورزی ظرفیت بسیار مطلوبی دارد که باید این ظرفیت‌ها به طور مستمر برای اشتغال پایدار فعال شود.

وی ابرازداشت: حفظ اشتغال و حذف موانع تولید در تمام نقاط استان سمنان در دستور کار قرار دارد و جذب جمعیت در غرب این استان در سال‌های گذشته مطلوب بوده است.

آشناگر با مطلوب شمردن دستاورد نظام و دولت در سال‌های گذشته در شهرستان‌های گرمسار و آرادان، تاکید کرد: توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در تمام نقاط این استان با جدیت در دستور کار است.

استاندار سمنان با بیان اینکه ، بیش از ۱۰۰ قلم کالا از این استان به نقاط مختلف جهان صادر می‌شود، گفت: بخش زیادی از تولیدات گرمسار صادرات‌محور است.

۷۱۲ طرح عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر در شهرستان‌های مختلف استان سمنان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

اخبار مرتبط