بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند تعریف راهکارهای عملی است

تهران – ایرنا – دستیار ارشد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند تعریف راهکارهای عملی و اجرایی است.

حجت الاسلام «مهدی ایمانی پور» عصر دوشنبه در «نشست تخصصی بررسی وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» در سخنانی با تاکید براینکه، برخی دستگاه های فرهنگی همچون سازمان ارتباطات اسلامی که مشغول به اقدامات فرهنگی در خارج از کشور هستند نیازمند مطالعات همراه با جنبه کاربردی آن هستند، افزود: یکسری مفاهیم در این گونه نشست ها مطرح می شود که نیازمند دستیابی به راهکارهای عملی است.

وی در این نشست که با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران در محل سالن جلسات دفتر حفظ و نشر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای همراه بود، توجه به روح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را ضروری دانست و گفت: در روح بیانیه تاکید شده است که انقلابی بوده ایم و بایستی انقلابی بمانیم.

ایمانی پور گفت: حداقل خود بنده در خارج از کشور با این معضل مواجه هستم که رفته رفته به این سمت می رویم که برخی مطالب برای ما عادی و دچار روزمرگی شده و واقعیت این است که هرچه جلوتر می رویم از سهم فعالیت های انقلابی و گفتمان ساز خارج می شویم.

معاون اسبق امور بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: البته این مسئله تنها مربوط به نهاد ما نیست و باقی نهادها نیز درگیر این معضل هستند.

وی نقطه کانونی بیانیه گام دوم انقلاب را توجه به آرمان های انقلاب اسلامی دانست و افزود: به این مسئله به دو شکل می توان نگریست، برخی دستگاه معتقدند که حالا ما فعالیت جاری خود را انجام می دهیم و سهمی را هم برای بیانیه گام دوم انقلاب دربرنامه های خود در نظر می گیریم. شکل دیگر آن است که این بیانیه را یک منشور و نقشه راه در نظر گیریم و همه حرکت به این سمت باشد.

دستیار ارشد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، توجه به اقدامات نوآورانه در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را بسیار مهم خواند و گفت: اگر رویکرد ما احیای تمدن نوین اسلامی باشد به صورت طبیعی بایستی در اتحادهای منطقه ای تجدید نظر کنیم و متحدین خودمان را باز تعریف کنیم.

وی ادامه داد: برای احیای تمدن نوین اسلامی بایستی موضوع وحدت جهان اسلامی در کانون فعالیت ها قرار گیرد و بسیاری از مسائل از جمله واگرایی ها و هم گرایی ها بایستی بازتعریف شود.

حجت الاسلام ایمانی پور با تاکید براینکه،  روح بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند یک منشور است افزود:برای شکل گیری اهداف این بیانیه در وهله نخست نیازمند کمیته علمی تمدن اسلامی هستیم، برهمین اساس نیازمند تعریف رشته های جدید دانشگاهی به منظور مطالعات متناظر تمدن نوین اسلامی و همچنین ایجاد اندیشکده هایی در سطح داخلی و بین الملل و البته راه اندازی مراکز مطالعاتی در سطح بین الملل به خصوص در سطح جهان اسلام هستیم.

همزمان با دهه‌ مبارک فجر و ایام سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و باعنایت به اهمیت تبیین بیانیه گام دوم و ضرورت بررسی وجوه و مفاهیم نوآورانه با هدف زمینه‌سازی تحقق مطلوب اهداف آن، ستاد پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عصر دوشنبه اقدام به برگزاری نشست تخصصی با حضور صاحبنظران و مجموعه‌های مرتبط با عنوان «نشست تخصصی بررسی وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha