مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه های سلامت در بندرعباس افتتاح شد

بندرعباس- ایرنا- همزمان با چهارمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه های سلامت در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس افتتاح شد.

این مرکز با زیربنای یک هزار و ۵۵۰ متر مربع دارای کلاس درس، سالن کنفرانس و امتحانات، خوابگاه، واحد مربیان مشاوره و رایانه است.

برای ساخت مرکز آموزشی بهورزی که فعالیت آن به صورت شبانه روزی می باشد، ۲۱ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هرمزگان هزینه شده است.

در حال حاضر ۴۳ دانش آموز بهورزی در این مرکز و ۱۶۸ دانش آموز بهورزی در استان هرمزگان مشغول به آموزش هستند.

بهورزان سرمایه های ارزشمند نظام سلامت هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بهره برداری از این مرکز با اشاره به نقش مهم بهورزان در ارتقاء شاخص های سلامت در جامعه، گفت: بهورزان سرمایه های ارزشمند نظام سلامت هستند.

دکتر سعید نمکی بیان داشت: نقش ارزنده بهورزان را به عنوان پررنگ ترین عنصر در خط اول حوزه سلامت نمی توان نادیده گرفت و با کمک این قشر می توان فعالیت های حوزه سلامت را توسعه داد.

وی افزود: مرکز آموزش بهورزی بندرعباس براساس استانداردهای کشوری فعالیت می‌کند و انتظار می‌رود با راه اندازی آن، دانش بهورزان و تخصص آنان ارتقاء یابد.

وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم به صورت ویدیو کنفرانس و ارتباط با بندر لافت قشم، ایسین و بندرلنگه سه پروژه بهداشتی را در این مراکز به نمایندگی از ۶۰ پروژه بهداشتی هرمزگان افتتاح کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عصر روز گذشته به منظور بهره برداری از ۱۱۷ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان به استان هرمزگان سفر کرده است.

بخشی از این طرح ها از جمله دانشکده پرستاری و مامایی، دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا، بخش دیالیز و بخش بی آی سی یو بیمارستان شهید محمدی روز گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha