۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83660792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزنامه اسرائیلی: امارات ترتیب دهنده دیدار مقام ارشد سودان با نتانیاهو بود

تهران-ایرنا- روزنامه «تایمز اوف اسرائیل» روز سه شنبه فاش کرد که امارات ترتیب دهنده دیدار «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

این روزنامه اسرائیلی به نقل از یک مسئول بلندپایه نظامی سودان که خواست نامش فاش نشود، نوشت: امارات این دیدار را روز دوشنبه در اوگاندا ترتیب داد.

ابوظبی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

به گفته این مقام مسئول سودانی، امارات نشست البرهان و نتانیاهو را ترتیب داد و تنها عده کمی از مسئولان بلندمرتبه سودان و همچنین عربستان و مصر از آن مطلع بودند.

وی افزود: البرهان با این دیدار موافقت کرد زیرا مسئولان سودان تصور می کردند که این دیدار به تسریع روند خروج سودان از لیست تروریسم آمریکا کمک خواهد کرد.

دولت آمریکا در سال ۱۹۹۷ ضمن تحریم کردن سودان، نام این کشور را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد.

دفتر نتانیاهو در صحفه رسمی توئیتر خود روز گذشته از دیدار نتانیاهو با البرهان در اوگاندا خبر داد و مدعی شد که این دیدار به دعوت یووری موسونی رئیس‌جمهوری اوگاندا انجام شد.

این در حالی است که گروه های فلسطینی فلسطین از جمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی شب گذشته (دوشنبه شب) این دیدار را محکوم کردند.

تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز این اقدام را «خنجری به ملت فلسطین از پشت» دانست و اعلام کرد: چنین موضعی را از سودان مقاوم بعید می دانیم.

از سوی دیگر، دولت سودان نیز در بیانیه ای اعلام کرد که درباره این دیدار با آنها مشورت نشده بود.

دیدار البرهان با نتانیاهو در حالی انجام شده که کشورهای عربی و اسلامی به تازگی طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن» را رد و بر احقاق حق مردم فلسطین تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha