۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۲:۲۸
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83661328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بوتیجیج و سندرز در صدر آرای مقدماتی آیوا قرار گرفتند

نیویورک- ایرنا- نتایج اولیه رقابت های مقدماتی نامزدهای دموکرات در ایالت آیوا نشان دهنده صدر نشینی پته بوتیجیج و برنی سندرز است اما اعلام نتایج، همچنان ادامه دارد.

رقابت مقدماتی نامزدهای دموکرات شامگاه دوشنبه در این ایالت انجام شد اما مقامات حزب دموکرات در این ایالت اعلام کردند به دلیل اختلال در سیستم‌های کامپیوتری، نتایج این انتخابات با تاخیر اعلام می شود.

از این رو در ساعت پنج عصر به وقت محلی روز سه شنبه تنها ۶۲ درصد آرا منتشر شد که بر اساس آن برنی سندرز توانست ۲۸ هزار و ۲۲۰ رای عامه مردم را به دست آورد و در مقابل پته بوتیجیچ ۲۷ هزار و ۳۰ رای را از آن خود کرد.

اما با توجه به اینکه آرای نمایندگان ایالتی برای این دوره اهمیت اصلی را دارد، بوتیجیج توانست ۲۷ درصد این آرا را کسب کند در حالی سندرز تنها موفق به کسب ۲۵ درصد آنها شد.

از این با وجود اینکه سندرز نشان داد در جمع آوری آرای مردمی به ویژه در مناطق حاشیه ای و روستایی موفقتر بوده است اما بوتیجیج با کسب آرای نمایندگان ایالتی تا کنون صدر نشین شده است.

ایالت آیوا ۹۹ بخش دارد که هنوز نتایج ۳۷ بخش آن اعلام نشده است. با وجود آنکه این اختلال در سیستم رای گیری نگرانی های جدی را ایجاد کرده است اما مقامات دموکرات تاکید کرده اند، این آرا متقن است و با آرای کاغذی آن تطبیق داده شده است.

الیزابت وارن، جو بایدن و امی کلوباچر در رتبه های بعدی این رای گیری قرار گرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha