۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۳:۵۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83662973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری ۵۴ درصد رشد کرد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۰ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال در استان صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.

سجاد رستمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت این استان که با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت برگزار شد، افزود: این رشد سرمایه‌گذاری با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، حاکی از تمایل مردم استان در جهت سرمایه‌گذاری در بخش تولید است.

وی ادامه داد: هم اینک ۹۰۰ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد و اشتغال ۲۰ هزار نفر،۱۹۱ معدن با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر و ۴۲ هزار واحد صنفی در این استان فعال است.

رستمی در ادامه به مشکلات و چالش‌های بخش صنعت، معدن و تجارت این استان اشاره کرد و گفت: برخی مصوبات در خصوص کمک به سرمایه‌گذاری در این استان اجرا نشده است، که درخواست می‌شود وزیر صنعت،معدن و تجارت در خصوص اجرای این مصوبات دستور دهد.

وی، احداث کارخانه فراوری مس و طلا در شمال استان را از جمله طرح‌های اجرا نشده در استان برشمرد و گفت: سازمان ایمیدرو و ایدرو نیز مقرر شده تا طرح‌هایی در این استان اجرا کنند که تاکنون محقق نشده است.

رستمی بر ضرورت تغییر مبادلات ارزی تاجران این استان با کشور عراق تاکید کرد و گفت: با توجه به اعمال تحریم‌های دشمن، بیشترین حجم صادرات استان با کشور عراق است اما محدودیت‌های ارزی و تعرفه‌ای مشکلاتی را برای تولیدکنندگان استان ایجاد کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، تکمیل زنجیره تولید شرکت پتروشیمی لردگان، تامین اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و رونق تولید فرش دستباف را از دیگر انتظارت این استان در این حوزه برشمرد.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی به مدت ۲ روز به چهارمحال و بختیاری سفر کرده‌اند.

دیدار با نماینده ولی‌فقیه، افتتاح خط تولید شرکت دیرگذار زاگرس، بازدید از کارخانه لوازم خانگی برفاب، کارخانه فولاد سفیددشت، شرکت ظریف مصور، شرکت نگین نخ و نشست با فعالان اقتصادی این استان از جماه برنامه‌های سفر وزیر صمت به این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha