۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 1026
کد خبر: 83663787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس دفتر رییس جمهوری از پایانه محصولات کشاورزی مازندران بازدید کرد

ساری - ایرنا - دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری روز پنجشنبه از پایانه محصولات کشاورزی مازندران (روماک) در شهرستان جویبار بازدید کرد.

پایانه محصولات کشاورزی مازندران در جویبار  نخستین مرکز لجستکی صادراتی محصولات کشاورزی این استان است که در ۲ فاز در دست اجراست. فاز اول این واحد زیرساختی در زمینی به مساحت ۳۱  هکتار در دست ساخت قرار دارد و قرار است تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
این پایانه شامل سالن های مجهز به دستگاههای خنک کننده و سرماساز در حال تکمیل است. این پایانه در زمان بهره برداری تمامی امکانات تاسیساتی و تجهیزات لازم را برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار داخلی و توزیع مدرن علمی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیل و تسریع در صادرات به طور یکپارچه فراهم می کند.

آماده‌سازی و بازاریابی محصولات کشاورزی به میزان ۳۳۰ هزار تن، نگهداری و ذخیره‌سازی ۹۰ هزار تنی انواع میوه، سبزی، گوشت قرمز و سفید و سایر محصولات، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد و معرفی برند ایرانی برای محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی و اصلاح نظام نوین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله اهداف این پایانه است.
مازندران سالانه حدود هفت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که تاکنون به دلیل نداشتن پایانه صادراتی محصول کشاورزی توفیق چندانی در امر صادرات این محصولات نداشت و پیش بینی می شود با راه اندازی پایانه صادراتی رماک بخش زیادی از مشکلات این خطه شمال کشور در صادرات انبوه محصولات کشاورزی کاهش یابد.

رییس دفتر رییس جمهوری امروز پیش از بازدید از روماک ، طرح های کشاورزی مازندران از جمله ۲ طرح بزرگ اقتصادی شامل سورتینگ برنج در شهر آمل و کارخانه گلخانه ای هیدروپونیک ( آب کشت) را در جاده آمل- سرخرود محمودآباد با سرمایه گذاری حدود ۵۸۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح کرد.

در دهه فجر سال جاری در مازندران ۸۶۶ پروژه عمرانی وزیرساختی با پیش بینی اعتبار ۲۰ هزارمیلیاردریالی به بهره برداری رسید و برای حدود یک هزار نفر ایجاد اشتغال شد.
حضور در نشست اقتصاد مقاومتی، شرکت در جشن خروج از ورشکستگی کارخانه چوب و کاغذ مازندران در ساری و شورای اداری استان از دیگر برنامه های دکتر واعظی در سفر به این خطه شمال کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha