۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۴۷
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83664036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفت و گوی تلفنی رییس جمهوری چین با پادشاه عربستان درباره کرونا

پکن- ایرنا- رییس جمهوری خلق چین در گفت و گوی تلفنی با پادشاه عربستان سعودی، نحوه شیوع کرونا و تدابیر اتخاذ شده برای مهار این ویروس را بیان کرد.

به گزارش تارنمای یی سی چین، «شی جین پینگ»  در گفت و گوی تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»  روز پنجشنبه تاکید کرد که تدابیر بسیار مهمی از سوی چین برای مهار ویروس کرونا اتخاذ شده است که مسوولیت پذیری پکن در قبال مردم این کشور و امنیت دیگر ملت‌ها را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به نتایج موثر تدابیر پیشگیرانه چین به پادشاه عربستان تضمین داد که این کشور به امنیت و سلامت شهروندان عربستان و اتباع سایر کشورها اهتمام می‌ورزد.

پادشاه عربستان نیز از تلاش‌های چین برای مهار کرونا مورد تقدیر کرد و گفت که ریاض در هر شرایطی در کنار پکن ایستاده است.

بن عبدالعزیز افزود که کشورش به همکاری راهبردی مشارکتی با چین اهمیت می‌دهد و مایل به تقویت روابط دوستانه است.

این مذاکره تلفنی غیر منتظره رهبران ۲ کشور در شرایطی صورت گرفت که اخیرا اعلام شد عربستان سعودی اتباع خود را از سفر به چین منع کرده است.

خبرگزاری دولتی عربستان قبل از این با استناد به بیانیه اداره کل گذرنامه این کشور اعلام کرد که هر یک از اتباع عربستان که فرمان منع سفر به چین را نقض کند، دیگر اجازه ورود به خاک کشور را ندارد و قانون در مورد اسناد سفر اتباعی که این ممنوعیت را نادیده بگیرند، اعمال می‌شود.
فرمان ممنوعیت سفر اتباع و ساکنان عربستان به چین در پی پیوستن خطوط هواپیمایی ملی این کشور به صف تعلیق پروازها به سایر خطوط هواپیمایی مهم صادر شد.

عربستان دانشجویان خود در "ووهان" چین را نیز به کشور بازگرداند و آنها را به مدت ۲ هفته در ریاض قرنطینه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha