۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰:۰۲
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 83664206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پرداخت ۳۰ هزار میلیارد ریال خسارت سیل توسط دولت به گلستان

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به خسارت برجای مانده از سیل ابتدای امسال این استان گفت : دولت تاکنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد برای جبران خسارت سیل به گلستان پرداخت کرد که از این مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال آن به صورت کمک بلاعوض و وام با بهره ۴ درصد در اختیار مردم برای جبران آسیب بخش‌های کشاورزی و مسکن مردم قرار گرفت.

هادی حق شناس شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری و افتتاح متمرکز و آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۳۲ طرح عمرانی و اقتصادی استان با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری اظهار داشت: در حوزه مسکن ۷ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی بر اثر سیل تخریب شد که تاکنون ۹۵ درصد آن پی کنی شده و ساخت بخش عمده ای از این واحدها تا پایان سال به اتمام می رسد.

به گفته وی تاکنون ۲ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در استان ساخته و به بهره برداری رسید و ۲ هزار واحد مسکونی دیگر نیز تا پایان ایام دهه فجر تحویل مالکان می شود.

حق شناس به ساماندهی رودخانه های استان پس از سیل هم اشاره کرد و افزود: از مجموع یک هزار کیلومتر مسیر رودخانه های استان که در سیل خسارت دید، ۲۲۱ کیلومتر آن لایروبی و دریچه سد وشمگیر آق قلا هم بازسازی شد.
 
وی با بیان اینکه گلستان رتبه ششم تولید محصولات کشاورزی کشور را دارد افزود: فروش محصولات کشاورزی استان به صورت خام بوده و  ارزش افزوده ندارد که نتیجه آن افزایش تعداد بیکاران این استان است.

استاندار گلستان به طرفیت مرز اینچه برون برای رونق صادرات اشاره کرد و افزود: حجم تجارت گلستان از مرز اینچه برون از ۵ میلیارد دلار در سال های گذشته به ۱۵۰ میلیون دلار کاهش یافته که باید برای بازگشت رونق تجارت این منطقه و فراهم کردن زیرساخت ها از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی استفاده کرد.

تا چهار سال آینده خلیج گرگان خشک خواهد شد

استاندار گلستان همچنین با اشاره به شرایط نامناسب خلیج گرگان تاکید کرد که اگر فکری برای حل مشکل کم آبی این پهنه آبی نشود تا چهار سال دیگر خلیج گرگان به طور کامل خشک خواهد شد.

به گفته وی وسعت خلیج گرگان ۴۰ هزار هکتار است که ۸ هزار هکتار آن تاکنون خشک شده است.

در این نشست مسوولان جهادکشاورزی، آب منطقه ای و بنیاد مسکن استان آخرین اقدامات خود در ارائه خدمات به سیل زدگان استان را تشریح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha