۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83664584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز مداوای اولین گروه بیماران کرونا با داروی ضد سارس در چین

پکن-کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش کرد که مداوای اولین گروه از بیماران مبتلا به ویروس کرونا با داروی ضد سارس و ایبولا در چین آغاز شده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرده است که از امروز استفاده از داروی رمدیسیور که ساخت شرکت گیلیاد آمریکاست و برای درمان سارس و مرس استفاده شده است ؛ برای درمان مبتلایان به کرونا آغاز شده است و بیمارستان چین و ژاپن و آکادمی علوم چین در این برنامه مشارکت می کنند.

این دارو قرار است برای نخستین بار بر روی ۷۶۰ نفر از بیماران در بیمارستان های شهر ووهان مرکز شیوع این ویروس مورد آزمایش قرار گیرد و پزشکان ابراز امیدواری کرده اند نتایج موثری برای درمان بیماران داشته باشد.

پزشکان بر این باورند که در صورت موثر بودن دارو بر روی گروه نخست بیماران ، ثبت نام از دیگر بیماران مبتلا به کرونا نیز برای درمان آنها با این دارو شروع می شود.

از منطقه خودمختار تبت در شمال غرب چین خبر می رسد که در این ناحیه فقط یک نفر در روز ۳۰ ژانویه به کرونا آلوده شده و از آن زمان تاکنون مورد دیگری از بیماری به ثبت نرسیده است.

اخبار دریافتی حاکی است که بیشتر مدارس در سطح چین تا پایان ماه فوریه تعطیل خواهد بود و برخی از فعالیت های آموزشی به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

دولت و نهادهای مالی چین تاکنون برای جلوگیری از شیوع کرونا و درمان بیماران ۹ میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار اختصاص داده اند که ۴ میلیارد دلار آن مورد استفاده قرار گرفته است.

در هنگ کنگ هم تدابیر قرنطینه برای مسافران ورودی از چین شدت گرفته و محل ورود مسافران از چین از دیگر پروازها جدا شده است. 

بر اساس اعلام دولت محلی از روز شنبه همه کسانی که از چین وارد هنگ کنگ می شوند برای ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد و اگر نخواهند به چین بازگردانده خواهند شد و کسانی که تدابیر قرنطینه را نقض کنند به مدت ۶ ماه حبس خواهند گرفت و نزدیک به ۳ هزار دلار جریمه نقدی خواهند شد.

نزدیک به ۳۱ هزار نفر در چین به کرونا مبتلا شده اند و ۶۳۶ نفر تا روز جمعه فوت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاد US ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    0 0
    بگیم درمان بجای مداوا بگیم نخستین بجای اولین بجای کمیسیون بگیم انجمن بجای شیوع بگیم گسترش بجای نقض بگیم شکستن مبتلا نه بگیم الوده یا بگیم دچار استفاده نه بکارگیری-بکار بردن موثر نه کارایی-کارامد بودن-کارساز بودن و............................... پارسی را پاس بداریم