۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۲۹
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 83664730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۶۰۰ فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوانان ایران تولید می‌شود

سمنان- ایرنا- معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان کشور گفت: سالانه ۶۰۰ فیلم کوتاه در سه سطح پایان دوره آموزشی، فیلم اولی و حرفه‌ای در دفاتر انجمن سینمای جوانان تولید می‌شود.

طیبه فلکیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در سمنان ابراز داشت: انجمن سینمای جوانان از سال ۱۳۶۴ تاسیس شد و علاوه بر آموزش مشاغل سینمایی در تمام این سال ها به تولیدات تخصصی فیلم کوتاه پرداخته است.

وی افزود: بیشترین تولید فیلم های کوتاه مربوط به فیلم های پایان دوره آموزشی هنرجویان است که تعداد دقیق آن هر سال پس از گذراندن دوره جامع فیلمسازی انجمن سینمای جوانان مشخص می‌شود اما  به صورت میانگین در سه سطح  فیلم های پایان دوره، فیلم اولی و فیلم حرفه ای بیش از ۶۰۰ فیلم در دفاتر انجمن تولید می شود.

وی تاکید کرد: تولیدات فیلم کوتاه از فعالیت های اصلی این انجمن است و در حرفه عکاسی نیز این انجمن دارای تولیدات حرفه ای و ارزشمندی است و تا به حال عکاسان زیادی را در سطوح  ملی و بین المللی معرفی کرده است.

معاون امور استانهای انجمن سینمای جوانان ادامه داد: برای تولید فیلم کوتاه حرفه ای در سراسر دفاتر این انجمن در استان‌ها در سال ۹۸  ، ۵۰ میلیارد ریال  اختصاص داده شده است که پس از تصویب در شورای پیچینگ هر استان که متشکل از فیلمسازان برجسته است مبلغ مورد نظر برای تولید آن فیلم در اختیار فیلمسازان قرار می گیرد.  

فلکیان خاطر نشان کرد :در حال حاضر موسسات آموزشی بسیاری در حوزه تخصص های سینمایی فعالیت می کنند اما انجمن سینمای جوانان ایران  هنرجویان خود را بعنوان اعضای دائمی و یک تیم در خود نگه می دارد  و این گردهمایی تخصصی و دوستانه باعث می شود که تولیدات نیز با کار گروهی همراه شود و ادامه دار باشد . 

وی با اشاره به بازدید از دفتر انجمن سینمای جوانان استان سمنان اظهار داشت: از زمان مدیریت سعید خجسته فر بعنوان رییس انجمن سینمای جوانان استان سمنان، این دفتر از نظر تعداد هنرجو،   فضای فیزیکی  و برگزاری برنامه ها پیشرفت قابل توجهی داشته است که علاوه بر مدیریت مناسب، شاهد حضور اعضای فعال و اهالی با انگیزه در این انجمن هستیم.  

وی یادآور شد:  ۵۸ دفتر و ۲۲ نمایندگی  این انجمن در کشور وجود دارد که دو دفتر و ۳ نمایندگی در استان سمنان است و این انجمن در دفاتر مختلف کشور جشنواره های منطقه ای  را در ۳ منطقه برگزار می کند که اعضای انجمن در سراسر کشور می توانند با یکدیگر رقابت کنند.  

معاون امور استانهای انجمن سینمای جوانان گفت: به علت پیشرفت قابل توجه انجمن سینمای جوانان استان سمنان و برگزاری برنامه های موفق در انجمن مرکز استان قرار است، چهارشنبه آخر هر ماه هفته های پخش فیلم از کشورهای مختلف برگزار شود.

وی افزود : در حال حاضر در تهران و برخی استان ها هفته فیلم ژاپن در حال اکران  است که انجمن سینمای جوانان شهر سمنان نیز به علت امکانات مناسب و اعضای فعال آن همزمان با تهران هفته فیلم ژاپن و سپس هفته های تخصصی پخش فیلم را برگزار خواهد کرد.  

فلکیان در ادامه بازدید از دفتر انجمن سینمای جوانان استان سمنان از  نمایندگی انجمن سینمای جوانان دامغان نیز بازدید بعمل آورد. 

انجمن سینمای جوانان ایران از سال ۱۳۶۴ تاسیس شده است و سالیانه هنرمندان بسیاری را به جامعه فرهنگ و هنر معرفی می کند، همچنین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران  یکی از معتبرترین جشنواره های  فیلم کوتاه در جهان است که با همت این انجمن برگزار شود.