۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83665145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۳۵
کد خبر: 83665145
مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان- ایرنا- روند افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۱۲ طرح در استان سمنان به مناسبت دهه فجر، افزایش ۲۶ درصدی تصادفات جاده‌ای و اختتامیه دوازدهمین سوگواره ملی مهر محرم و پنجمین مسابقه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال مهر محرم، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

 استان سمنان در هفته گذشته (از دوازدهم تا هجدهم بهمن ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصاد
علیرضا آشناگر استاندار سمنان شنبه گذشته در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه های چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی در استان سمنان در سالن اجتماعات امامزاده یحیی(ع) این شهر گفت: ۷۱۲ طرح عمرانی و اقتصادی استان به مناسبت دهه فجر در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۵۵ طرح اقتصادی استان با ظرفیت ایجاد یکهزار و ۶۰۵ فرصت شغلی در زمینه کشاورزی، گردشگری، انرژی، صنعت و معدن به مناسبت دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.
فرماندار سمنان شنبه گذشته در نشست شورای اداری استان و آیین افتتاح همزمان طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان در شبستان امامزاده یحیی (ع)  همزمان با اولین روز از دهه فجر ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان با اعتبار یک هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال به طور همزمان افتتاح شد.
نادر فخری فرماندار شاهرود شنبه گذشته در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود گفت: دهه فجر امسال ۱۱۵ طرح با اعتبار ۷۲۱ هزار و ۴۰۸ میلیون ریال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
علی اصغر مجد فرماندار دامغان شنبه گذشته در نشست با اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری دامغان گفت: ۱۱۶ طرح عمرانی و اقتصادی با صرف ۷۴۳ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال اعتبار دهه فجر امسال در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.
فرماندار گرمسار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: همزمان با سومین روز از دهه فجر، ۱۱۴ طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی شهرستان گرمسار با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان افتتاح شد.
عبدالرضا میقانی فرماندار مهدیشهر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پنج طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی این شهرستان همزمان با پنجمین روز دهه فجر ۹۸ با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان افتتاح شد.
احمد ملایری فرماندار میامی شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: ۹۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۷۱ میلیارد ریال دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۲۱ طرح عمرانی در روستاهای استان با اعتبار ۱۲۱ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال به مناسبت دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی‌ می‌شود.
بهروز اسودی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان ابراز داشت: واحدهای تولیدی این استان امسال از ۹ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل رونق تولید و تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال بهره‌مند شدند.
مهدی سلامتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: یکهزار و ۱۰۰ تن میوه به منظور کنترل و حفظ ثبات قیمت در بازار شب عید و تعطیلات نوروز خریداری شد.
علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: استان سمنان با بیان اینکه وسعت‌ عرصه‌ ملی استان ۹ میلیون و ۳۶۸ هکتار است، گفت: ۹۸ درصد اراضی ملی استان سند دارد.
حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز پنجشنبه در آیین کلنگ‌ زنی واحد تولید واکسن با مشارکت یک سرمایه‌گذار روس در شهر سمنان با بیان اینکه ۴۹ درصد ظرفیت تولید داروهای دامی کشور مربوط به استان است،گفت: این صنعت ۲ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.
کلنگ‌ زنی واحد تولید واکسن با مشارکت یک سرمایه‌گذار روس در شهر سمنان و افتتاح ساختمان جدید گمرک استان سمنان روز یکشنبه با حضور مهدی میر اشرفی رییس کل گمرک ایران، علیرضا آشناگر استاندار سمنان و جمعی از مسوولان اجرایی در دومین روز از گرامیداشت دهه فجر ۹۸،  بخشی از مهمترین خبرهای اقتصادی استان سمنان در هفته گذشته است.

فرهنگی
ابراهیم رستمیان معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، ۱۷ طرح سرمایه‌گذاری در موقوفات استان تهیه، بررسی و  ارزیابی شد.
برگزاری آیین اختتامیه دوازدهمین سوگواره ملی مهر محرم و پنجمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهر محرم باحضور مهمان های داخلی و خارجی شامگاه چهارشنبه در فرهنگسرای کومش سمنان، برپایی نمایشگاه آثار برگزیده طراحی پوستر با موضوع انقلاب اسلامی در نگارخانه خانه جوانان استان سمنان با همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سمنان و برگزاری چهارمین دو سالانه کتاب برتر استان سمنان با تقدیر از نویسندگان کتاب‌های برتر و تجلیل از مروجان کتاب و کتابخوانی در تالار حکیم الهی سمنان بخشی از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی

سرهنگ حسن ذوالفقاری فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: علیرضا کریمی از گردان تیپ فاطمیون این شهرستان در جبهه مقاومت به مقام رفیع شهادت نائل گشت.
سرهنگ تقی کبیری رییس پلیس راه استان سمنان روز سه‌شنبه در نشست راهبری تصادفات استان سمنان در سالن اجتماعات ساختمان شماره ۲ استانداری ابراز داشت: تصادف‌های فوتی، جرحی و خسارتی در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافت.
حسن اسلامی راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۵۹۸ متهم در زمینه قاچاق کالا از ابتدای سالجاری تا پایان دی در استان دستگیر شدند.
مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا  ابراز داشت: چهار هزار و هشت نزاع از ابتدا تا پایان آذر امسال در استان رخ داد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.
سرهنگ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان شنبه گذشته به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: فرار مالیاتی به ارزش پنج میلیارد ریال در شاهرود کشف و متهم دستگیر شد.

ورزش
مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: چهار طرح ورزشی در این استان با اعتبار بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال در دهه فجر ۹۸ افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

اعلام میزبانی شهر سمنان از دیدار جنجالی لیگ برتر فوتسال بین تیم‌های ستارگان ورامین و شهروند ساری،  پایان دوازدهمین جشنواره فرهنگی و ورزشی بسیج اساتید استان سمنان، اعزام ووشوکاران دختر استان سمنان به رقابت‌های قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در خوزستان، راهیابی ۲ دختر ووشوکار استان سمنان به اردوی آماده‌سازی تیم ملی این رشته برای حضور در رقابت‌های جهانی بخشی از مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اخبار مرتبط