استاندار :جمعیت هلال احمر توجه بیشتری به چهارمحال و بختیاری داشته باشد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضعیت جغرافیایی این استان گفت: جمعیت هلال احمر کشور توجه بیشتری به این استان کوهستانی و پُرحادثه داشته باشد.

اقبال عباسی روز شنبه در نشست با رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری استانی پراکنده، کوهستانی و پُرحادثه اما با مجموعه‌ای توانمند، تخصصی و فنی است.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های خاص چهارمحال و بختیاری و بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی در این استان، ضرورت دارد تا هر چه سریع‌تر یک بالگرد اختصاصی به استان اختصاص یابد.

عباسی تصریح کرد: عملیات اجرایی پایگاه امداد هوایی چهارمحال و بختیاری به زودی تکمیل و آشیانه لازم برای استقرار بالگرد در آن فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر کشور همچنین برای نوسازی ناوگان خودرویی و راه‌اندازی نمایندگی در شهرستان‌های سامان، بن و خانمیرزا اقدام لازم را در دستور کار قرار دهد.

عباسی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری به تازگی در حوادثی مانند سقوط هواپیمای ترکیه‌ای، سقوط بالگرد اورژانس و سیلاب بهار امسال موفق عمل کرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه امداد هایی چهارمحال و بختیاری در منطقه رحمتیه شهرکرد در ۱۲۰ هزار مترمربع شامل آشیانه بالگرد، پد بالگرد، مرکز و ساختمان آتش‌نشانی، مخازن سوخت، پناهگاه، استرحتگاه، کارگاه تجهیزات و ساختمان‌های مراقبتی، مرکز اردوگاه اسکان اضطراری و مرکز آموزش‌های تخصصی احداث می‌شود.

عملیات اجرایی پایگاه امداد هایی چهارمحال و بختیاری تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هم‌اینک یک فروند بالگرد به صورت مشترک با اصفهان در صورت ضرورت برای چهارمحال و بختیاری خدمت‌رسانی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha