۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 83665408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

باد با سرعت ۱۰۸ کیلومتر در ساعت همدان را درنوردید

همدان - ایرنا - کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: به دنبال فعالیت یک سامانه بارشی، سرعت وزش باد در این استان به ۱۰۸ کیلومتر در ساعت رسید.

محمدحسن باقری‌شکیب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک سامانه بارشی از روز گذشته /جمعه/ از سمت غرب وارد این استان شده که وزش باد پدیده غالب آن است.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده تمام ابری، همراه با بارش باران و ریزش برف و وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در نقاط مختلف گوناگون است، اضافه کرد: سرعت وزش باد در ایستگاه گنجنامه ۱۰۸ کیلومتر در ساعت و در ایستگاه فرودگاه همدان به ۸۰ کیلومتر در ساعت رسید.

وی عنوان کرد: سرعت وزش باد برای امروز و فردا شدید پیش‌بینی و از روز دوشنبه از میزان شدت آن کاسته می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با اشاره به اینکه روند کاهشی دمای هوای استان تا انتهای هفته جاری ادامه دارد، افزود: بارش خفیف باران از امروز در بیشتر نقاط استان آغاز می‌شود و از فردا به صورت ریزش پراکنده برف و باران در این استان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه افت شدید دمای هوا را داریم، اظهار اشت: در مجموع این سامانه بارش‌های خوبی ندارد و بیشتر موجب کاهش دمای هوا می‌شود.

باقری شکیب اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته همدان، ملایر و نهاوند با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

وی اظهار داشت: دمای کمینه هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

باد شدید در همدان خسارت جزئی داشت

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: وزش باد شدید خسارت‌هایی به منظر شهری درختان و مغازه‌های این استان وارد کرد.

علیمردان طالبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شکستن درختان، تابلوی مغازه ها، ایستگاه انتظار اتوبوس و پایه بنرها بخشی از خسارت های وارد شده به علت وزش باد است.

وی اضافه کرد: سرعت وزش باد در شهر همدان به ۷۹ کیلومتر  و در ارتفاعات الوند به ۱۰۸ کیلومتر در ساعت رسید که در این مواقع به کوهنوردان توصیه می شود به منظور جلوگیری از سقوط و بروز آسیب از کوهنوردی امتناع کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه وزش باد در ماه‌های اسفند و فروردین به اوج خود می رسد از شهروندان خواست توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و ترددهای غیرضروری هنگام وزش باد بپرهیزند.

طالبی ادامه داد: بسیاری از خسارت ها به علت رعایت نکردن نکات فنی بود در حالیکه باید پیش از وزش باد یا اعلام هشدار توسط سازمان هواشناسی، تمامی اشیا و وسایل موجود در پشت‌بام‌ها را جمع آوری کرده و نسبت به محکم بودن پیچ و اتصالات تابلوها اطمینان حاصل کرد.

وی گفت: وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته منجر به تخریب ساختمان، ریختن دیوار و مجروح شدن و مرگ فردی نشد و تنها به درختان فرسوده و پایه بنرها و در و کره کره برخی مغازه ها آسیب زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha