۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 83665860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۱ برنامه به مناسبت هفته قرآن و عترت در اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان- ایرنا- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از برگزاری ۴۱ برنامه اصلی و محوری در "هفته قرآن و عترت" این استان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

حجتالاسلام ابوالفضل یعقوبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری اولین هفته قرآن و عترت در استان اظهار داشت: توسعه ترویج و تبلیغ فعالیت‌های قرآنی از مهمترین برنامه‌های این هفته در اصفهان است.  

به گفته وی، برنامه‌های این هفته با هدف همافزایی بین دستگاههای دولتی فعال در حوزه فعالیت‌های قرآنی، که در بخش‌های مختلف و بخش مردمی فعالیت می‌کنند، برنامه‌ریزی شده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: برنامه‌های دیگری در حوزه شعر و مقاله، پایان نامه‌های قرآنی، هنرهای سینمایی، هنرهای دستی، هنرهای نمایشی و برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان در هفته قرآن و عترت اصفهان نیز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین یادواره شهدای قرآنی استان همزمان با شب ۲۲ بهمن و چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در اصفهان برگزار خواهد شد و در این یادواره از پیشکسوتان قرآنی استان تجلیل می شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی اضافه کرد: این مراسم ویژه، دوشنبه شب همراه با تلاوت قاریان برتر استانی و تجلیل از فعالان قرآنی در امامزاده محسن (ع) برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه آواها و نغمات دینی، بازی‌های فکری، ایده شوهای قرآنی و با توجه به ایام سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نشست‌های علمی مختلفی برای تبیین این بیانیه در دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

یعقوبی ادامه داد: اولین هفته قرآن و عترت استان اصفهان از امروز نوزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه ادامه دارد و در نخستین روز که به نام "مادران شهدا" نامگذاری شده از یکی از مادران شهیدان به نمایندگی از همه مادران شهدا تجلیل و در ادامه نمایشگاه آثار قرآنی استاد موحدیان عطار در اصفهان افتتاح شد.

به گفته وی، مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت اصفهان نیز ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه بیست و چهارم بهمن با حضور مسوولان استان و میهمان‌های ویژه در سالن هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار خواهد شد.  

آیین افتتاح اولین هفته قرآن و عترت استان اصفهان روز شنبه با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی و خانواده معظم شهدا در گلستان شهدای این شهر برگزار شد.

در این مراسم به نمایندگی از همه مادران شهدا، از مادر شهید حمیدرضا دایی‌تقی، از رزمندگان لشکر زرهی هشت نجف اشرف که در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید، تجلیل و قدردانی شد.

اصفهان دارای ۳۲۴ موسسه قرآنی است که زیر نظر اتحادیه موسسات فرهنگی و قرآنی استان فعالیت دارند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha