۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸
کد خبر: 83665967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برف بهمن‌ماه دانش‌آموزان را خانه‌نشین کرد

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸
کد خبر: 83665967
برف بهمن‌ماه دانش‌آموزان را خانه‌نشین کرد

استان‌ها- ایرنا- پس از گذشت چند روز از افزایش دمای هوا و بهاری شدن برخی شهرها، از اوایل هفته برف زمستانی بار دیگر میهمان ایرانی‌ها شد و برودت هوا و سختی تردد دانش‌آموزان را خانه نشین کرد.

سازمان هواشناسی که از چند روز قبل نسبت به کاهش محسوس دما و بارش برف در نقاط مختلف کشور اطلاع رسانی کرده بود نیز در خبری اعلام کرد که از  امروز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه شاهد بارش برف و باران، کاهش دما و وزش باد شدید در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های البرز ، شمال شرق کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهیم بود.

بر اساس اعلام این سازمان انتظار می رود امروز بخش هایی از جنوب شرق فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان  و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ دهد و شدت بارش ها در نیمه غربی سواحل شمالی، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال خراسان رضوی، مناطق مرکزی هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود و فردا از شدت بارش ها در نوار غربی کاسته می‌شود اما همچنان سواحل شمال، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق بارش خواهد داشت.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: فردا شدت بارش‌ها به صورت برف و باران در شرق گیلان، غرب مازندران، جنوب کرمان و شرق هرمزگان خواهد بود. چهارشنبه بارش‌ها به مناطقی از شمال شرق و جنوب شرق محدود و سپس از کشور خارج خواهد شد که بر این اساس روزهای پنجشنبه و جمعه بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت و نیمه غربی کشور با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

کردستان

مدارس برخی مقاطع تحصیلی شهرستان‌های استان کردستان به دلیل بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر در نوبت صبح  امروز (۲۱ بهمن ماه) از سوی آموزش و پرورش تعطیل اعلام شد.

براساس اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهرها و روستاهای شهرستان بانه در نوبت صبح تعطیل شد و مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهری و روستایی شهرستان مریوان نیز با یک ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز کردند ضمن اینکه مدارس منطقه کوماسی، سرشیو و جانوره این شهرستان تعطیل شد.

مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی سطح شهر و تمام مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی روستاهای شهرستان سنندج نیز در نوبت صبح بدلیل بارش برف و برودت هوا تعطیل اعلام شد.

تمام مدارس دوره‌های تحصیلی روستایی و شهر زرینه نیز تعطیل است ولی مدارس سطح شهر دیواندره دایر است ضمن اینکه مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی شهری و روستایی شهرستان سقز و منطقه زیویه نیز امروز با یک ساعت تأخیر فعالیت‌شان شروع شد و فعالیت تمام مدارس مقاطع تحصیلی شهرستان کامیاران نیز در سطح شهر و روستا روز دوشنبه با ۲ ساعت تاخیر آغاز شد.

همچنین با توجه به برودت هوا و لغزنده بودن معابر مراکز پیش دبستانی و دبستان دهستان اورامان از بخش اورامان شامل شهر اورامان تخت و روستاهای کماله، روبر، ویسیان، سرپیر و روستاهای درکی و دمیو از بخش مرکزی در نوبت صبح روز دوشنبه تعطیل اعلام شد.
فعالیت آموزشی تمامی مدارس روستایی دیگر مناطق شهرستان سروآباد در تمام مقاطع تحصیلی نیز با یک ساعت تاخیر در ساعت ٩ صبح شروع شد ولی مدارس شهر سروآباد طبق روال عادی باز بود.

مدارس استان کردستان اعم از مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی سطح شهر و تمام مدارس روستایی ️شهرستان بیجار و حسن آباد یاسوکند، تمام مدارس دوره‌های تحصیلی شهرستان دیواندره در سطح شهر و روستا و مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی سطح شهر و تمام مدارس روستایی ️شهرستان سقز و منطقه زیویه همچنین روز گذشته (۲۰ بهمن ماه) به دلیل بارش برف و کولاک، لغزندگی معابر، برودت هوا، مشکلات تردد و مسدود شدن برخی مسیرهای روستایی، تعطیل شده بود.

آذربایجان شرقی

بارش برف، کولاک و سرما که از اوایل هفته در آذربایجان شرقی جا خوش کرده است باعث شد تا اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تمامی مقاطع تحصیلی شهری و روستایی در نواحی پنجگانه تبریز و مدارس روستایی در هشترود را تعطیل اعلام کند و در نقاط شهری نیز مدارس استثنائی تعطیل و مدارس پیش دبستانی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه با یک ساعت تاخیر آغاز به کار کنند.

بنابر اعلام این اداره کل در چاراویماق نیز همه مدارس روستایی در تمامی دوره های تحصیلی شیفت صبح تعطیل و در شهر، مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل شد و دوره اول و دوم متوسطه با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت کردند.

روز گذشته نیز بارش برف و کولاک و وزش باد شدید موجب مسدود شدن راه های روستایی، قطع برق ۷۰ روستا و تعطیلی مدارس برخی شهرستان های آذربایجان شرقی در مناطق چاراویماق، بستان آباد، هریس، ملکان، نظرکهریزی، مراغه، عجب شیر و تیکه داش شد.
 

آذربایجان غربی

آذربایجان غربی هم که از استان های سردسیر کشور است از این نعمت الهی بی بهره نماند و همین موضوع باعث شد که مدارس دهستان «صورین» در بخش کشاورز شهرستان شاهین‌دژ در نوبت صبح تعطیل اعلام شود و در خوی نیز مدارس بخش «قطور» و «صفاییه» و منطقه سیلوانا با یک ساعت تاخیر آغاز به کار کنند.

بنابر اعلام اداره آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی مدارس روستایی در شهرستان چالدران تعطیل اعلام شد و شروع مدارس شهری با یک ساعت تاخیر همراه بود. در شهرستان بوکان هم مدارس ابتدایی شهری و مدارس روستایی تعطیل و شروع کلاس‌های متوسطه دوره اول و دوم شهری با یک ساعت تاخیر آغاز شد. در سردشت و پیرانشهر هم مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول روستایی تعطیل و شروع مدارس شهری با یک ساعت تاخیر انجام  شد و دانش آموزان مدارس در شهرستان‌های ماکو و نقده را با یک ساعت تاخیر آغاز کردند.

همچنین تمامی مدارس خوی، اشنویه، پیرانشهر و سیلوانای ارومیه و سردشت در روز یکشنبه تعطیل بود.

کرمانشاه

ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد براثر بارش برف و برودت هوا مدارس چند شهرستان استان در روز دوشنبه ۲۱ بهمن تعطیل است و توضیح داد: تمامی مقاطع تحصیلی گروه صبح در گواور شهرستان گیلانغرب و مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدایی در شهرستان های روانسر، هرسین و پاوه تعطیل است و مقاطع متوسطه اول و دوم شهرستان های روانسر، هرسین و پاوه با یک ساعت تاخیر در مدارس حضور یافتند.

براساس اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه همچنین مقطع پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان های  دالاهو ، سنقر و کلیایی و جوانرود نیز تعطیل است.

همدان
رییس اداره‌ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش همدان نیز از تعطیلی برخی از مدارس ابتدایی این استان به علت ریزش برف و برودت هوا خبر داد و گفت:به علت ریزش برف و برودت هوا مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در نواحی ۱و۲ همدان، اسدآباد، تویسرکان و قلقل رود در نوبت صبح روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه تعطیل است.  

محمد سهرابی افزود: تعطیلی مدارس از کانال آموزش و پرورش استان در پیام رسان سروش به آدرس hmdedunews@ نیز اطلاع رسانی می شود.

گیلان

بارش برف که از شب گذشته در گیلان آغاز شده، موجب تعطیلی مدارس پیش دبستانی و دبستان در اکثر شهرستان های استان از جمله رشت، تالش، لاهیجان، سنگر، آستارا، لشت نشا، بندر انزلی، شفت، کیاشهر، رحیم آباد، تولمات، حویق، خشکبیجار و خمام در نوبت صبح و عصر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این رابطه توضیح داد: تمامی مدارس مقاطع پیش دبستانی ، ابتدایی و مقطع متوسطه اول و دوم به جز محدوده شهری توتکابن در رحمت آباد و بلوکات ، همه مقاطع تحصیلی در مناطق کوهستانی املش و تمامی مدارس پیش دبستانی و دبستان شهری و همه مدارس حوزه روستایی رودبار امروز تعطیل است.

نادر جهان آرای با بیان اینکه در صومعه سرا مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و تمامی مدارس منطقه تنیان این شهرستان در دو نوبت صبح و عصر امروز تعطیل شده است، اظهار داشت: در شهرستان سیاهکل مقاطع پیش دبستانی ، ابتدایی و متوسطه اول و در عمارلو تمامی مقاطع تحصیل در صبح و عصر امروز تعطیل است.

مازندران

اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز در خبری اعلام کرد که به علت بارش سنگین برف ، تمامی مدارس شهرستان کلاردشت امروز دوشنبه ۲۱ بهمن تعطیل است.
هواشناسی مازندران پیش از این هشدار داده بود که از روز یکشنبه هفته جاری تا پایان هفته این استان شاهد کاهش محسوس دما ، بارندگی شدید و ریزش برف خواهد بود 
کلاردشت با برخورداری از ۴۴ باب واحد آموزشی تعداد چهار هزار و ۷۷ دانش آموز دارد که از این تعداد یک هزار و ۹۷۸ نفر در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

بارش برف در روز گذشته (۲۰ بهمن ماه) نیز موجب تعطیلی مدارس در برخی شهرها و روستاهای کشورمان شد به گونه ای که دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در گرمی ، انگوت ، بیله‌سوار و جعفرآباد و مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی در خلخال و نمین تعطیل شدند و مسوولان اداره کل آموزش و پرورش ترجیح دادند تا دانش آموزان این روز برفی را در منزل سپری کنند تا به کسی آسیب نرسد.

دانش آموزان آستارا نیز که بعد از چند سالی شاهد بارش این حجم از برف بودند با شنیدن خبرهای تعطیلی مدارس این جلوه از طبیعت را در روز یکشنبه به تماشا نشستند و در کنار دوستان خود به رسم همیشگی بارش برف، آدم برفی درست کردند.

مدارس شهرهای پیرانشهر، زنجان، ارومیه، چالدران در آذربایجان غربی، خراسان شمالی، شاهرود، خلخال، اردبیل، شیروان نیز در روزهای گذشته به دلیل بارش برف و برودت هوا تعطیل شده بود و دانش آموزان این روزهای برفی را در کنار خانواده سپری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha