۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 83666813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل نزدیک به ۱۰ هزار پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۹ هزار و ۷۷۱ پرونده تخلف صنفی طی سال جاری در استان تشکیل و برای متخلفان ۸۲۳ میلیارد ریال جریمه از مراجع قضایی درخواست شده‌است.

غلامرضا بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد پرونده تخلف با انجام بیش از ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، غیر صنفی، تولیدی، توزیعی و واحدهای خدماتی تشکیل شده‌است.

وی اضافه کرد: چهار هزار و ۲۷۳ مورد شکایات مردمی نیز از طریق سامانه ۱۲۴ به صورت حضوری و کتبی دریافت شده که ۲ هزار و ۷۳ مورد تخلف محرز و برخوردهای لازم در این خصوص صورت گرفته‌است.

وی بیان کرد: در راستای نظارت بر عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی که از دولت ارز دریافت کرده‌اند، ۲۲ فقره پرونده تخلف با عنوان «عدم اجرای تعهدات» تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها به ۴۷۷ میلیارد ریال می‌رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی، انبارها و سردخانه‌ها باید موجودی انبار خود را در سامانه جامع انبارها ثبت و نسبت به ثبت آمار ورود و خروج اقدام کنند، ادامه داد: امسال چهارهزار و ۶۸۰ مورد بازرسی از مراکز انباشت و سردخانه‌های استان انجام و ۹۴ پرونده تخلف با عنوان «عدم اعلام موجودی» تشکیل شده‌است.

بابایی از اجرای طرح نظارت نوروزی از اول اسفند امسال خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ادامه می‌یابد.

به گزارش ایرنا، بازرسی از اصناف و واحدهای تولیدی و توزیعی از جمله وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده و افراد متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شوند تا حکم مقتضی در این خصوص صادر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha