۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83667317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محکومیت شکارچی متخلف به خاطر توهین به مامور در مهاباد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: توهین یک شکارچی متخلف به مامور یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان که در حال انجام وظیفه بود، موجب محکومیت وی در مراجع قضایی شد.

فاروق سخنور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت این شهرستان در سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه در نزدیکی روستای «داشخانه»، یک نفر متخلف قبل از اقدام به شکار شناسایی شد. 

وی ادامه داد: در این عملیات شکارچی متخلف به مامور یگان حفاظت محیط مهاباد که در حین انجام وظیفه بود توهین و تمرد کرده بود و بر همین اساس این اداره از شکارچی متخلف شکایت و ادعای حیثیت کرد.

سخنور اضافه کرد: مراجع قضایی هم با بررسی موضوع و اطمینان از اقدام صورت گرفته، حکم بر محکومیت متهم به تحمل یکسال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری از بابت اتهام به توهین و تمرد کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: هم‌اکنون چهار محیط‌بان، وظیفه حفاظت از محیط زیست این شهرستان را برعهده دارند که با توجه به گشت‌های روزانه آنان در تالاب‌ها و اراضی ملی این شهرستان احتمال درگیری با متخلفان وجود دارد.

وجود تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده‌است.

تالاب‌های کانی‌برازان و قوپی باباعلی جزو تالاب‌های بین‌المللی است و همین امر باعث شده تا همه‌ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha