راه‌های کردستان باز اما تردد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

سنندج - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با تلاش راهداران تمام راه‌های بین شهری این استان باز شده اما تردد در برخی از این محورها که شب گذشته مسدود شده بودند، تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

رامبد نوذری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محورهای ایرانخواه - تکاب، دیواندره - سقز، سقز - مریوان و هورامان - سروآباد است که به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید و کاهش دید رانندگان از شب گذشته تاکنون مسدود بودند.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود مسافران از سفرهای غیر ضروری در این مسیرها خودداری کنند، اضافه کرد: با توجه به ادامه بارش برف و تداوم کولاک در جاده‌های این استان توصیه می‌شود رانندگان بدون همراه داشتن زنجیر چرخ و دیگر لوازم و تجهیزات ایمنی به هیچ عنوان اقدام به سفر نکنند.

بارش برف در این استان از شب جمعه آغاز شده و هم اکنون علاوه بر ایجاد مشکل برای تردد در مسیر بین شهری باعث مسدود شدن راه ارتباطی ۱۷۸ روستای دیگر استان کردستان نیز شده است.

‌طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شده و در این طرح،  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha