۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۳۵
کد خبر: 83667650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 سیل حوادث طبیعی در استرالیا، حمله خفاش ها تازه ترین

تهران- ایرنا- استرالیا که در ماههای اخیر با حوادث مختلف زیست محیطی از جمله خشکسالی، آتش سوزی های گسترده و مکرر در جنگل‌ها، مزارع و مراتع و همچنین بیماری کرونا همراه شده در روزهای اخیر شاهد حمله صدها هزار خفاش به یک شهر کوچک در ایالت کوئینزلند شمالی بوده به گونه ای که ساکنان این منطقه را با رعب و هراس و مشکلات متعدد روبه رو ساخته است.

شبکه اسکای نیوز استرالیا روز یکشنبه در این زمینه گزارش داد: پرواز این خفاش ها بر فراز شهر کوچک "اینگهام" ایالت کوئینزلند شمالی، آسمان منطقه را در زمان پرواز این پستانداران کوچک پرنده تیره ساخته است.  

براساس این گزارش طبق قوانین ایالتی در کوئینزلند، خفاش ها یک گونه تحت حمایت قوانین محیط زیستی  هستند و از این رو مسئولان محلی برای مقابله با این حیوانات اقدامات محدودی را می توانند انجام دهند.

این شبکه با انتشار فیلمی از پرواز و حمله خفاش ها به شهر اینگهام اعلام کرد: تعداد خفاش هایی که در آسمان  به پرواز درآمدند از  جمعیت این شهر بیشتر است و این حیوانات  خفاش های نسبتا بزرگ جثه ای هستند که شاخه های زیادی از درختانی که از آنها آویزان شده اند، شکسته است.

این شبکه خبری در گزارش خود آورده است: صدها هزار خفاش ها در دو روز گذشته وضعیت امنیتی این شهر را برهم زده اند به گونه ای که حتی پرواز بالگردهای امداد را با اختلال مواجه کرده اند. علاوه براین می توان گفت که خفاش ها کنترل شهر را به دست گرفته اند.

مردم محلی از این حیوانات که موسوم به خفاش های میوه خوار هستند هراس دارند چرا که معتقدند آنها با گزش حیوانات سبب انتقال  لیساویروس که عامل ایجاد بیماری هایی مانند هاری است می شوند.

طبق این گزارش در استرالیا در ۲۵ سال گذشته سه مورد گزارش انتقال این ویروس از خفاش وجود دارد که هر سه نفر مبتلا قربانی این ویروس شدند.

خبرنگار این شبکه خبری گزارش داد: استرالیا اکنون درگیر مقابله با بیماری کروناست و از آن جا که خفاش یکی از عوامل بروز این بیماری شناخته شده، این حادثه نادر زیست محیطی موجب هراس ساکنان و بومیان منطقه شده است.

برخی از کارشناسان زیست محیطی به خبرنگار این شبکه اظهار داشتند: مسئولان محلی صرفا می توانند با ایجاد سروصدا، دود یا  آتش حمله این حیوانات را دفع کنند اما هنگامی که صدها هزار خفاش همزمان به پرواز در می آیند انجام این اقدامات دشوار به نظر می رسد.

به گزارش تارنمای اکسپرس حمله  خفاش ها سبب هراس عمومی شده و والدین مجبور شدند فرزندان خود را به منظور دور ماندن از حمله احتمالی این حیوانات، از مدارس خارج سازند.

کارنت افرز یک شبکه تلویزیونی در استرالیا نیز گزارش داد: نگرانی اصلی در شرایط کنونی مربوط به مهد کودک ها، مراکز پیش دبستانی، مدارس و بیمارستان ها و مراکز درمانی است و اقدامات برای  کشیدن حصارهای فلزی به منظور جلوگیری از حمله خفاش ها به این مراکز شروع شده است.

برخی مقام های محلی نیز به این شبکه گفته اند تعدادی از افراد که برخی از آنها را کودکان تشکیل می دادند پس از گزش توسط خفاش ها به مراکز درمانی منتقل شده اند. وی تاکید کرد که این  افراد باید بلافاصله واکسینه شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha