۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83667760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آزادی بیش از ۶۰۰ کیلومتر از اراضی اشغالی سوریه

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۴۵
کد خبر: 83667760
آزادی بیش از ۶۰۰ کیلومتر از اراضی اشغالی سوریه

تهران -ایرنا - فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز یکشنبه اعلام کرد: نیروهای سوری طی چند روز گذشته موفق شدند با سیطره بر ده ها شهرک و روستا در استان های ادلب و حلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک سوریه را تحت کنترل خود درآورند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی کل ارتش سوریه با صدور بیانیه ای و اعلام این مطلب افزود: یگان های ارتش در استان های ادلب و حلب در شمال غرب سوریه به پیشروهای میدانی زیادی دست یافته و توانستند گروه های تروریستی را نابود کنند.

بر اساس اعلام ارتش سوریه این گروه ها طی ماه های اخیر بارها با خمپاره به مسکونی و غیرنظامی حمله کرده بودند.

ارتش سوریه در ادامه بیانیه خود خاطر نشان کرد، در ماه های اخیر این گروه های تروریستی اقدامات خشونت آمیز خود را علیه غیرنظامیان افزایش داده بودند و اجازه نمی دادند تا مردم از مناطق تحت سیطره آنها خارج شوند و از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.
فرماندهی ارتش سوریه افزود: نیروهای مسلح سوری طی چند روز گذشته دستاوردهای میدانی بی نظیری کسب کردند. یگان هایی از سمت شرق ادلب پیشروی کرده بودند با نیروهایی که از جنوب حلب وارد شده بودند، به هم رسیدند و در نتیجه ۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور به کنترل ارتش آمد.
ارتش سوریه در این بیانیه با اشاره به آزادی ده ها روستا و شهرک از جمله خان السبل، کفربطیخ، جوباس، خان طومان، زیتان، الشیخ ادریس، الریان و تاکید کرد که نیروهای ارتش همچنان به وظایف ملی خود در دفاع از حاکمیت وطن و کرامت انسانی شهروندان و نجات آن ها از دست گروه های تروریستی ادامه می دهند.
طبق این بیانیه، تلاش کشورهای حامی تروریست ها نیز هرگز مانع فروپاشی و نابودی روزافزون گروه های تروریستی در سوریه نمی شود و ارتش این کشور همچنان به پاکسازی کامل خاک کشور و نابودی تروریسم ادامه خواهد داد.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه های اخیر بخش های زیادی از جنوب آن را آزاد کرده اند.

ترکیه در روزهای اخیر معترض آزادسازی مناطق اشغالی است و حتی بر اساس برخی خبرها نیرو به ادلب اعزام کرده است.

ترکیه دارای ۱۲ برج دیدبانی در ادلب و حلب دارد که بر فعالیت های تروریست ها نظارت داشته و از نظر سوریه این برج ها بیشتر در خدمت تروریست ها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha