۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83670704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جلوه‌های شور و شعور راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم سمنان

سمنان- ایرنا- مردم شهر سمنان در حالی امروز سه‌شنبه ۲۲ بهمن ماه ۹۸ شور و شعور خود نسبت به چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی را نشان دادند که در بخش هایی از این مراسم دانه‌های برف آهسته آهسته مانند رشته سفیدی هوا را شکافته بودند اما سمنانی‌ها حماسه‌ای دیگر در برگ زرین تاریخ ایران اسلامی ثبت کردند.

هر سال بیست و دوم بهمن یادآور ایثار، فداکاری و پای‌مردی مردمی صبور و جهادگر است که با اراده‌ای مصمم و با رهبری هوشمندانه و خردمندانه امام راحل، آگاهانه و شجاعانه سرنگونی رژیم پهلوی و وابسته به بیگانه و استقرار نظام مردمی جمهوری اسلامی را رقم زدند.

علیرغم تبلیغات منفی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، راهپیمایی جشن بزرگ انقلاب، امسال در بیست و دومین روز از بهمن ۹۸ با وجود سوز سرمای زمستانی و بارش برف از همان ساعات اولیه با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم شهر سمنان آغاز شد.

چهل و یکمین بهار انقلاب کمی متفاوت تر از سال‌های دیگر است چرا که جشن انقلاب مقارن با چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان وی شده است اما این تقارن، سلیمانی‌های جوان و نوجوانی را به میدان امام خمینی (ره) شهر سمنان کشاند تا به جهانیان ثابت کنند که هر یک از آنان پیام‌آور مقاومت، بیداری و وطن‌پرستی هستند همچون سردار رشید اسلام.

خط و نشان دهه هشتادی‌ها و نودی‌های استان سمنان؛ بسی جای تعجب و البته غرورآفرین است، کودکان و حتی خردسالان در اولین ساعات آغاز راهپیمایی علاوه بر در دست داشتن پرچم‌ سه رنگ ایران اسلامی، پلاکارد مرگ بر آمریکا را نیز به همگان نشان می‌دادند و با صدای کودکانه می گویند: آمدم تا بگویم آمریکا همیشه فقط  میتونه تهدید کنه و هیچ کاری از دستش بر نمیاد چون مامان و باباهای ما قوی تر از آن هستند که بخوان جلوی زورگویی آن ها، خم شوند و ایستادگی نکنند.

یکی از نوجوانان که پرچم ایران اسلامی را در دست داشت، گفت: ما آمدییم چون آمریکا گفت نیایید.

جوان دیگری نیز با نشان دادن علامت پیروزی، گفت: من خط شهدای مدافع حرم و حاج قاسم را ادامه می‌دهم.

نوشته‌ها بر روی پلاکاردهایی که در دستان مادران و پدران و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها بود، مانند همیشه گواه بر دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل تاکنون را می‌دهد؛ «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل».

سرودهای انقلابی و حماسی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه نقاشی و ایستگاه تکریم پرچم از جمله برنامه‌های تنوع فرهنگی جشن بزرگ ۲۲ بهمن سمنان بود.

برخی بانگ « الله اکبر » سرمی‌دهند تا نشان دهند همچون سال ۵۷ انقلابی هستند و برخی نیز با مشت گره کرده فریاد می‌زنند: «نهضت ما نهضت پاینده است، ۲۲ بهمن ما زنده است»

حضور پرشور و گرمابخش مردم سمنان در راهپیمایی امروز؛ سرمای هوای شهر را تحت تاثیر قرار داده، آسمان از این گرما گاه برف بر زمین هدیه می‌دهد و گاه نور خورشید می‌تاباند، بی آنکه بداند اینجا زمینیان تنها به فکر بیعتی دوباره با رهبر جهان اسلام هستند و بس.

راهپیمایی‌کنندگان استان سمنان با شعارهای « لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین »، « در بهار آزادی جای شهدا خالی »، « ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده » علاوه بر اعلام دوباره حمایت از انقلاب اسلامی، به بیعت با رهبری تاکید کردند و گفتند، تا آخرین نفس در دفاع از نظام اسلامی استوار ایستاده‌اند.

اخبار مرتبط