۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83670783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ارتش سوریه بر آزادراه بین المللی دمشق حلب تسلط یافت

تهران – ایرنا – نیروهای ارتش سوریه پس از بازپس گیری کامل منطقه چهارم « الراشیدین» در حومه شهر حلب، به طور کامل بر بزرگراه راهبردی بین المللی"M۵" حد فاصل دمشق پایتخت و حلب، تسلط یافتند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه « سانا»؛ این دستاورد پس از عملیات نظامی که یگان های ارتش سوریه و همپیمانانش در ۲۴ ژانویه گذشته آغاز کرده بودند، تحقق یافت. نیروهای ارتش سوریه از ابتدای این عملیات تا کنون توانسته تقریبا ۱۶۰ منطقه را در ادلب و حلب در اختیار خود درآورند.

یگان های ارتش سوریه ظرف چند روز و ساعت گذشته توانستند ۵۷ منطقه را در حومه جنوبی و غربی حلب شامل خان طومان و تل الزیتون را به طور کامل آزاد کنند.

ارتش سوریه همچنین علاوه بر هشت روستا و تپه و سایر مواضع واقع در حومه شرقی و جنوب شرقی ادلب، صد و یک منطقه را در پیرامون این شهر از اشغال تروریست ها خارج کرد و به طور کامل بر آنها سیطره یافت.

 پایگاه خبری دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گزارش کرد که نیروهای نظامی سوریه امروز ( سه شنبه ) پس از هفته ها حمله نظامی گسترده با حمایت و پشتیبانی روسیه در شمال غرب این کشور توانستند، این جاده استراتژیک را آزاد کنند. 
بر اساس این گزارش، باز پس گیری این جاده بین المللی هدف اصلی دمشق پس از دست دادن بخش هایی از آن در سال 2012 به شمار می رفت. این جاده با عبور از شهرهای متعدد در سوریه از حلب در شمال این کشور آغاز شده و با گذشتن از دمشق به مرزهای جنوبی سوریه واقع در مرز اردن می رسد.

در  همین حال خبرنگار خبرگزاری سوریه (سانا )‌ نیز گزارش  داد که یگان های ارتش ضربات شدید را علیه گروهک های تروریستی و استحکامات آن در روستای “معره نعسان” وارد کردند.

در  این گزارش آمده است :‌ این ضربات موجب هلاکت و زخمی شدن تعدادی از تروریست ها و انهدام استحکامات و خودروهای آنها، شد.

شایان به ذکر است که، دیروز یگان های ارتش روستاهای “بوابیه” و “کسیبیه” واقع در غرب بزرگراه بین المللی، و “تل حدیه”، “زربه” و “برقوم” و مرکز تحقیقات کشاورزی “ایکاردا” از سمت شرقی حومه جنوبی حلب را آزاد کردند.

بحران سوریه از سال 2011 با حملات تروریست ها به نیروهای دولتی این کشور آغاز شد.۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha