فرماندار بیجار: حضور حداکثری مردم در انتخابات دوم اسفند اهمیت زیادی دارد

سنندج - ایرنا - فرماندار بیجار گفت: تمام اقدامات لازم و ضروری برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند در ۱۱۲ شعبه اخذ رای این شه رستان با تامین دستگاه‌های احراز هویت انجام شده تا شاهد حضور حداکثری مردم در این عرصه و در شرایط کنونی باشیم.

علی اکبر ورمقانی روز چهارشنبه در همایش مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: در اوج تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت و جمهوری اسلامی ایران، دولت در دهه فجر پروژه‌های عمرانی و صنعتی بسیاری را در کشور به بهره برداری رساند تا نشان دهیم تحریم ها خللی در اراده مسوولان برای خدمتگزاری به مردم ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: از همه مشکلات مردم با خبر هستیم و لحظه ایی در رفع موانع و مسائل ایشان غفلت نشده امّا دشمن تمام اقدامات و فعالیت‌های خود را برجسته سازی و بزرگنمایی مشکلات و کمرنگ نشان دادن اهمیت انتخابات برای جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم در این عرصه بکار گرفته است.

فرماندار بیجار یادآور شد: در شهرستان بیجار ۳۲ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که از ساعت ۲۴ امشب تبلیغات انتخاباتی داوطلبان تایید صلاحیت شده مطابق قانون آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از زمان رای گیری (ساعت ۲۴ اول اسفند) ادامه خواهد شد.

ورمقانی تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات دغدغه همه دلسوزان است ضمن اینکه فضای رقابتی سالم و در کمال نظم و امنیت مورد تایید مردم و مسوولان است و تخریب به هر شکل و اندازه از سوی هر کاندیدا و یا هوادارانشان قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه فضای مجازی و حقیقی نباید دستاویز تخریب و توهین به کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی شود، گفت: استفاده از اماکن و تجهیزات عمومی نباید مورد استفاده تبلیغات انتخاباتی قرار گیرد، محل های مشخص و متعدد توسط شهرداری برای نصب تبلیغات تعیین شده که باید در این اماکن تبلیغات انجام شود.

ورمقانی ادامه داد: مردم در تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند، پاسدار ولایت و انقلاب اسلامی هستند، حال در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی هم با ایجاد فضای پویا و سازنده حتما شاهد استقبال و مشارکت همه آحاد جامعه خواهیم بود.

فرماندار بیجار افزود: طبق قانون، فردی که موفق به اخذ یک پنجم آرای مردم ریخته شده در صندوق های اخذ رای را کسب کند منتخب و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواهد بود پس چه زیباتر و پسندیده تر است که نماینده با رای حداکثری انتخاب شود تا از پشتوانه مردمی بیشتری برخوردار باشد.

او با اشاره به اینکه نماینده مردم شهرستان بیجار باید در مجلس شورای اسلامی باید پاسدار فرهنگ هفت هزار ساله کهن دیار گروس باشند،  تاکید کرد: انتخاب فرد اصلح می‌تواند در تمام زمینه‌ها، منافع نظام، کشور و مردم را به خوبی تامین و در جهت دفاع از حقوق موکلان گام بردارد.

امام جمعه بیجار هم در این همایش گفت: حضور حماسی مردم در امتحان اول که روز ۲۲ بهمن با سرفرازی و افتخار آفرینی همراه بود به پایان رسید و اکنون نوبت امتحان دوم یعنی صحنه سرنوشت ساز انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید در این عرصه نیز ولایت مداری و مشارکت بالای سیاسی خود را اثبات کنیم.

حجت الاسلام علی مرادی حضور مردم در صحنه انتخابات را پشتوانه ای محکم و مهم برای مشروعیت نظام اسلامی و ادامه حیاط و پویایی جامعه دانست و با بیان اینکه نقش مردم در انتخابات تعیین سرنوشت خودشان است، یادآور شد: انتخاب افراد متعهد و اصلح از میان خود مردم برای بهتر شدن آینده کشور، تأثیر زیادی خواهد داشت.

امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه سرنوشت کشورهای همسایه را ببینید که چگونه زیر نفوذ دشمن به چه وضعیتی درآمده اند، افزود: اگر می‌خواهیم قدرت انقلاب اسلامی پایدار و پر رونق باشد، باید مجلسی قوی و شایسته ملت با انتخاب افراد اصلح داشته باشیم.

حجت الاسلام مرادی  یادآور شد: افراد صاحب نظر، فعالان اجتماعی و سیاسی، نخبگان و دانشگاهیان و اصحاب رسانه در تشویق و ترغیب مردم به حضور در این صحنه حماسی انتخابات وظیفه ای سنگین به دوش دارند و باید برای حضور حداکثری مردم تلاش کنند.

شهرستان بیجار یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha