۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83673040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک‌هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه کردستانی خدمات مشاوره‌ای گرفتند

سنندج - ایرنا - رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان ازارائه خدمات مشاوره‌ای به یک هزار و ۲۵۰ دانش آموزدختر و پسربا نیاز ویژه استان در سال‌تحصیلی جاری خبر داد.

خلیل رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون خدمات مشاوره‌ای که نوعی آموزش و بخشی از خدمات راهنمایی و توانبخشی محسوب می‌شود در راستای کمک به توسعه مهارت‌های زندگی و توانمندسازی دانش آموزان در ۶۰ مدرسه مستقل وضمیمه با نیاز ویژه استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه جلسات مشاوره‌ای به صورت فردی وگروهی به دانش آموزان و اولیای آنان در مدارس ارائه می‌شود، افزود: خدمات مشاوره‌ای در راستای  پیشگیری از مشکلات رفتاری واجتماعی، ارتقای بهداشت روان،آموزش والدین به منظورارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها درباره توانایی‌ها و محدودیت‌های فرزندان، اطلاع رسانی تحصیلی و شغلی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه شده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: مشاور دانش آموز را در خودشناسی، مسوولیت‌پذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیم گیری،حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان، شناخت نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزش های مطلوب یاری می‌دهد.

وی ارتقای مهارت‌های راهنمایی و مشاوره‌ای را به‌عنوان یکی از محورهای فعالیت‌های آموزش وپرورش استان دانست واظهارداشت: در مدارس دوره پیش دبستانی، متوسطه پیش حرفه ای دوره اول وحرفه ای دوره دوم حمایت‌ها، برنامه‌ها ومحتواهای لازم به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می‌شود .

رنجبرافزود: ازطریق خدمات راهنمایی ومشاوره می‌توان توانایی‌ها و محدودیت‌های دانش آموزان راشناخت و با استفاده از امکانات وجود وظیفه مهم آموزش وپرورش در آماده کردن دانش آموزان که نیروی انسانی آینده تلقی می شوند را انجام داد.

وی یادآور شد: برگزاری نظام مند آموزش خانواده و ارائه خدمات مشاوره‌ای، زمینه آسایش فکری وروانی خانواده‌ها را فراهم کرده ونحوه رفتارمناسب با دانش آموز با نیاز ویژه را به آنان می آموزد.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha